iemand nog tips voor lichaams en gezichtsverzorging?

Heeft iemand nog unieke tips voor gezichts en lichaamsverzorging ? Ik heb veel last van acne en zwarte vlekken op mijn gezicht

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

Als je erg veel last hebt, dan is een bezoek aan een schoonheidsspecialiste het beste.
Vraag een bon voor een schoonheidsbehandeling aan Sinterklaas of de Kersman!

Die kan dan je huidtype bepalen, professioneel behandelen en goede adviezen geven.

En verder zijn er heel veel sites:

Scrubben is de basis voor een goede huidverzorging.
http://www.beautynieuws.nl/nieuws/653/Scrubben-de-basis-voor-een-mooie-huid

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier staan goede basistips:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/30582-gezichtsverzorging.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier vindt je meer informatie over de beste acne behandeling.
http://www.dokteronline.com/diane-35/acne-behandeling/

Sommige crèmes zijn zonder doktersvoorschrift verkrijgbaar bij de apotheek. De medicijnen bij ernstige acne zijn enkel op doktersvoorschrift te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook hiet niets zinnigs aan toe te voegen :(
+ :)
Je vermeld niet echt in je vraag wat voor probleem je nou eigenlijk hebt. Mijn moeder is zelf schoonheidspecalisten dus k weet er redenlijk veel van. Maar als je gewoon een bezoekje doet kan dat geen kwaat! Sterker nog het is handig om er vaak naar toe te gaan.! Zo kan je je huid altijd eventjes laten controleren op problemen! Dus weet je wat je inderdaat moet vragen voor sinterklaas en kerst ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verzorging van je lichaam is niet alleen een bezoekje aan de schoonheidsspecialiste .
Op zicht prima.
Maar een goede nachtrust voldoende vocht en een goede voeding leveren daarbij ook een grote bijdrage.

Toegevoegd na 2 minuten:
unieke tip integrale acnebehandeling van 6 weken.
11 jaar geleden
Simpele tip:

Veel mensen met huidproblemen in hun gezicht zitten hier vaak aan met hun handen.
Probeer zoveel mogelijk met je handen van je gezicht af te blijven want met je handen zit je over al aan en zo komt er vuil in je gezicht.
Als je in de spiegel echt even wil kijken hoe het is met je huid is was dan eerst je handen.

Misschien een beetje vlouw maar probeer er maar eens bewust van te worden waarschijnlijk zit je vaker met je handen aan je gezicht dan je denkt. Het zal geen wereld van verschil maken maar alle kleine beetjes helpen.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat kun je er zelf aan doen?
- Gezond leven helpt voor een gezonde huid. Eet evenwichtig, met vooral veel fruit, drink veel water, rook niet, neem voldoende nachtrust en ga niet te veel zonnen.
- Make-up op basis van vet of olie is niet goed voor een huid met puistjes. Gebruik liever make-up op waterbasis.
Maak de huid hoogstens tweemaal per dag schoon. Gebruik lauwwarm water en een pH-neutrale zeep (wastablet of emulsie).
- Als je pukkels of puistjes hebt, kun je ook een reinigingsmiddel gebruiken met chloorhexidine.
- Krabben, peuteren en uitknijpen kunnen ontstekingen en littekens veroorzaken. Laat witte comedonen en grote puisten met rust. Je mag alleen mee-eters (zwarte comedonen) en rijpe puistjes uitknijpen. Neem dan eerst een warme douche of leg er een vochtig kompres op. Dan gaan de poriën open.
- Ga eens naar een schoonheidsspecialist of een huidtherapeut. Daar kun je advies krijgen over verantwoord uitknijpen. Er zijn behandelingen die een gunstig effect hebben op acne.
- Zonlicht kan helpen tegen de ontstekingen, vooral in een droog klimaat. Vochtige warmte is minder gunstig. Het is niet zeker of de zonnebank ook zo'n goed effect heeft. De UV-straling van de zon en de zonnebank heeft ook nadelen: de kans op huidkanker wordt er groter door.

Wat maakt het erger?
- bepaalde medicijnen;
- spiersterkende middelen (anabole steroïden);
- anticonceptiepil. Gebruik je de pil en worden je puistjes daar erger van, dan kan het zin hebben op een andere pil over te stappen;
- irritatie door uitknijpen of peuteren, maar ook door de ;
- cosmetica op oliebasis;
- te veel wassen;
- de combinatie van vochtige warmte en UV-licht;
- menstruatie en zwangerschap;
- stress;
- sommige chemische stoffen, zoals vetten, teerproducten, en bestrijdingsmiddelen tegen onkruid en insecten.

Onderschat niet de rol van je leefstijl en voeding! Je kunt niet alles simpel oplossen met een middeltje van de drogist. Het is wel belangrijk dat je je gezicht met geschikte producten reinigt, voedt en verder met rust laat. Probeer ook andere dingen aan te passen die je in de bovenstaande lijst vindt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat scrubben een goede optie is. Hiervoor hoef je niet meteen verschrikkelijk dure dingen te gaan aanschaffen. Je kunt bijvoorbeeld van een tomaat een scrub maken. Hiervoor heb je nodig:
- een tomaat
- een schaaltje/bakje suiker
- een mes

Snij het topje van de tomaat er af met een mes, pak het topje vast (als er een kroontje aanzit) en dip het in de suiker. Klaar is je natuurlijke zelfgemaakte scrub. ga hiermee over je huid.

Als je al professionele producten in huis hebt, kun je een elektrische tandenborstel gebruiken. dit klinkt heel raar.
Je smeert je scrub spul op je gezicht en gaat hier voorzichtig met een elektrische tandenborstel overheen. je huid is hierna wel wat rood en kan een beetje gevoelig zijn, maar dat gaat wel over. smeer er een verzorgende dagcrème overheen om irritatie tegen te gaan. (wel op jouw huidtype gebaseerd)

als het echt heel erg is, kun je het beste advies vragen bij een professioneel iemand.