schilferig rond me neus en kin wat kan ik doen?

Als ik van douch ben en dan me creme rond me kin en neus smeer dan merk ik dat er soort van roos achtig op me hand terecht kom. Ik heb heb geen droge huid of een trekkerig huid het lijkt op roos klein en wit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan gebruik je teveel creme op je gezicht, dat gaat dan korrelen en door de beweging van je handen daaroverheen, blijft dat aan je handen zitten. Zet je creme in stipjes over je gezicht (1 stip voorhoofd, 1 op iedere wang, 1 op de neus, 1 op de kin, 2 op de hals) en verdeel het dan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke handige tip! Maar het lijkt echt op roos, ik hoorde tijdje terug dat het ook talg kan zijn
Ritsuka
10 jaar geleden
gebruik je een scrub?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reinig je je huid 's avonds wel voordat je gaat slapen? Dat doe je met een speciale oogmake-up remover voor je oogmake-up en voor de rest van je gezicht met een reiniginsmilk of creme. 's Ochtends kan dit gewoon met water en eventueel daarna met alcoholvrije lotion.
Laat eens een goede huidanalyse maken, dit kan bij een schoonheidsspecialiste, of bij een drogisterij waar een schoonheidsspecialiste werkzaam is (meestal vind je deze op de parfumerie afdeling). Zij kan je vertellen waar het probleem zit, daar moet je je gezicht voor kunnen bekijken en helpen het juiste product te kiezen. Geef duidelijk aan hoeveel geld je hier maximaal aan wil besteden. Je kunt je huid pas goed verzorgen als je weet wat je huidtype is en de juiste producten hiervoor gebruikt, dit hoeven geen dure producten te zijn, maar ze moeten wel geschikt zijn voor jouw huidtype. Het kan inderdaad ook talg zijn, maar je brengt je creme aan op een schone huid, dus dat is praktisch alleen mogelijk, als je een vette of gemengde huid hebt.
Pas het gebruik van je dagcreme eens aan, ik verwacht dat je dan al verbetering ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je tips!
Als ik s'ochtends opsta ga ik douchen en na dat met toner over me gezicht deppe, daarna spf creme van decubal en dan kom ik thuis was ik me gezicht met alleen water (lauwwarm) en dan decubal creme vitaal. Ik reinig soms ook met decubal gezichtsreiniger alleen soms merk ik dat het niet helpt op sommige plekken van me gezicht voel je nog bultjes of grove porien of dan zie ik schilferig net zoals roos.
Rieneke1
10 jaar geleden
Gebruik eens een scrubcreme .

Antwoorden (1)

Het zijn dode huidcellen die door de combinatie van het warme water, de zeep en de ruwe handdoek loslaten. Voelt je huid na afloop droog en rood aan, overweeg dan een gezichtscreme te gebruiken.