Hoe maak ik een mooie vloeiende lijn met vloeibare eyeliner (kwastje), die bij beide ogen gelijk is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de long lasting eyeliner van Sephora. Echt magisch. Toegevoegd na 14 minuten:
Ja hoor, geen probleem Anneke10. Hier is de site, daarop kunt u winkels zoeken in Nederland. De eyeliner is wel een beetje prijzig maar dan heb je ook wat! http://www.sephora.nl

Het beste antwoord

De tijd, ruimte en wat steun nemen is het halve werk :) Eén vloeiende lijn is juist iets om beter niet mee te beginnen, bewegingen in kleine streepjes heb je beter onder controle en zo zijn kleine uitschieters ook makkelijker te corrigeren. Probeer maar eens een mooie cirkel uit de losse hand te tekenen - ook dat gaat vaak beter als je het in kleine stukjes doet.

Daarnaast helpt het om referentiepunten op je gezicht/oogcontour aan te houden. In plaats van 'Oh het is wel mooi als ik nu met het lijntje iets meer naar boven ga' zeg je bijvoorbeeld: 'Oke, ik volg met het lijntje de wimperrand tot ik op 2/3 van de afstand binnenste tot de buitenste ooghoek zit, en vanaf dat punt trek ik het lijntje nog een halve centimeter richting de punt van mijn wenkbrauw/in het verlengde van mijn onderste wimperrand.' Zo slaag je er beter in bij beide ogen hetzelfde te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oefening baart kunts. Je zal eerst veel moeten oefenen wil je het goed krijgen. Hier zijn wel een aantal tips:
- werk van binnen naar buiten
- probeer het in 1 vloeiende beweging
- gebruik een stevig kwastje met een lange steel
- zorg dat je een vaste hand hebt
- niet knipperen

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt altijd nog voorzichtig bijwerken met een nat wattenstaafje, met let hierbij op dat het droog is voor je gaat knipperen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Nog 1 toevoeging: steun met je elleboog waar je de lijn mee trekt, op een tafel of iets dergelijks.