Is vlechthaar vaker te gebruiken dan 1 x?

Ik wil graag deelvlechtjes, het haar word 5cm ingevlochten en rest hangt los, weet iemand of dit haar vaker te gebruiken is? Het is namelijk niet echt goedkoop, en vind het jammer geld om het voor 1x uit te moeten geven.
Iemand ervaring hiermee?

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb al op diverse sites gekeken van mensen die het ook zetten, mailtjes verstuurd, en op google ook geen antwoord.
Foto is bijgevoegd! :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

ik heb al lang vlechtjes en ondertussen al veel bijgeleerd
je hebt heel veel soorten haren, de één zijn herbruikbaar de andere niet. Braziliaans haar bv. wordt vaak beschouwd als het allerbeste, en zou één tot twee jaar meegaan; Punt is echter dat je nooit zeker weet of je echt Braziliaans haar koopt. Je voelt het zogezegd wel (het is echt zacht, het voelt zoals echt haar) maar dan nog... De haren worden verkocht in bundels zonder label en een wettig echtheidscertificaat bestaat bij mijn weten niet. Kostprijs : je hebt het voor 100 tot meer dan 200 euro per bussel, je hebt zelden/nooit garantie dat je écht Braziliaans haar koopt. vergeet ook niet dat je meerdere bussels nodig hebt. dus best duur.
verder heb je relatief goede 'echte" haren tussen de 25 en 100 €. Als je het heel goed verzorgd kan je het soms nog eens gebruiken. Hoe dan ook gaat na meerdere keren hergebruik de kwaliteit wat achteruit, maar een goede kapper verzorgt je "oude" haar dan zodat het er weer beter gaat uitzien. Dat betaal je dan wel.
De goedkoopste manier om je haar te laten invlechten is bij een Afrikaanse kapper. dat kost maar een fractie van een klassieke kapper. Je moet de typische Afrikaanse sfeer en wel bijnemen, echt ontspannend is het niet altijd maar als je wat avontuurlijk ingesteld bent ook wel leuk om eens te beleven.
Maar : koop er nooit je haar, koop dit op voorhand. Best ook in Afrikaanse winkels. Neem altijd natuurlijk haar, ondanks alle reclame heb ik nog geen enkele goede ervaring gehad met synthetisch haar. Momenteel kies ik voor haar van ongeveer 30 € dat één keer meegaat. Maar ik laat dan ook maar enkele vlechtjes inleggen, dus met één bussel heb ik genoeg. Voordeel is dat ik dan telkens fris haar heb. Ongeveer om de twee maanden laat ik het opnieuw invlechten. Dat kost me in het totaal ongeveer 80 €, haar inclusief dus.
Laat je ook nooit adviseren door toevallige passanten in haarwinkels, want zij willen je vaak ronselen voor hùn zaak of de zaak van hun familie of vrienden. En dat zijn meestal geen goede zaken, want deze hebben sowieso klanten. Slechte ervaringen mee gehad.
Tot slot : bij een Afrikaanse kapper moet je écht afdingen. vraag op voorhand prijs "all in". ev. vlechten losmaken, wassen, drogen. Soms zeggen ze een prijs en als je dan niet meer terug kan zeggen ze "ah, voor dit moet je wel een supplement betalen" Dus niet doen, afspraak = afspraak.
Verder: verzorg je haar héél goed. wassen met shampoo voor droog haar, conditioner, goede glansborstel.
11 jaar geleden
Als jij je haar op die manier laat invlechten,
dan is dat voor langer dan een dag.

Degene die het doet die weet vast wel hoe je er het beste
's nachts mee om kan gaan, om de vlechtjes zo mooi mogelijk te houden.
Ik denk een staart maken.

Vroeger deed ik met een vlechtkapsel een week.

Ik denk dat veel vlechtkapsels veel langer mee gaan.
Maar nogmaals, dat is afhankelijk van hoe goed het blijft,
hoe je er mee om gaat, hoe het aanvoelt en wanneer je er genoeg van hebt.