Wie weet wat je kan innemen om niet steeds weer nieuwe wratten erbij de krijgen?

stikstofbehandeling bij de huisarts, maar steeds komen er weer nieuw wratten op mijn handen bij. Iemand adviseerde met vit. A. Maar op het internet kan ik ze niet vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (3)

Knoflook kan een preventieve werking hebben bij wratten, buiten de verse knoflook is knoflook ook in tabletvorm verkrijgbaar, waardoor je er minder of niet naar ruikt.
Verder helpt het innemen van Thuja als je al wratten hebt, ik weet niet of dit ook preventief werkt, de combinatie van Thuja slikken en aanstippen werkt wel goed bij wratten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
goed advies! +1 Daarbij gast: ik weet niet of je aan de wratten krabt, maar dat zou een oorzaak kúnnen zijn dat je er steeds meer bijkrijgt. Een wrat wordt veroorzaakt door een virus en als je krabt tot de wrat bloedt dan besmet je jezelf met het bloed, via het bloed verspreid je de virus op je huid. Succes met de tips.
Eigenlijk niets ; als het papilloma-virus eenmaal in je bloed zit, zul je om de haverklap nieuwe wratten krijgen.
Het goede nieuws is dat vrijwel iedereen er echter na verloop van tijd overheen groeit / immuun voor wordt, en dan krijg je eigenlijk nooit nieuwe wratten meer, of je moet een nieuw virus oplopen, wat volwassenen nu eenmaal minder snel gebeurt. Meestal is het aan het einde vn de puberteit zo ver.

Je kunt natuurlijk proberen je weerstand te verhogen door het nemen van vitamines en een goede maar niet overdreven hygiene, maar genezen zal dat de wratten niet ; hooguit de frequentie heel iets terugdringen. Maar zoals gezegd : bij een normaal gezond persoon met een intact immuunsysteem, zullen ze op de lange duur gewoon verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een wrat (medisch: verruca vulgaris) is een harde, eeltachtige vergroeiing van de opperhuid in de vorm van een bloemkoolvormig (klein) knobbeltje. Een wrat wordt veroorzaakt door virussen uit de familie humaan papillomavirus (HPV). Hiervan bestaan meer dan honderd soorten. Sommige veroorzaken wratten op de huid, andere op de slijmvliezen. Het virus kan de huidcellen aanzetten tot snelle deling waardoor een wrat ontstaat. Vrijwel iedereen heeft weleens wratten gehad: ze verdwijnen vrijwel altijd spontaan. Het virus blijft echter vaak in de huid aantoonbaar, zonder dat er een wrat ontstaat.

HPV wordt overgebracht door direct huidcontact. Ook op vochtige oppervlakken kan het virus intact blijven en overgebracht worden. Vloeren van sportkleedkamers, openbare douches en zwembaden zijn hierdoor mogelijke besmettingsbronnen. Het risico op besmetting neemt verder toe wanneer er een wondje in de huid is zoals een schaafwond, hondenbeet, sneetje van het scheren etc. Besmetting op zich hoeft nog niet te leiden tot een wrat.

Omdat kinderen vaak nog geen afweerstoffen tegen HPV hebben, hebben zij het meeste last van wratten. Bovendien komen ze via zwembaden, sport, vakantiekampen, school etc. meer in contact met besmette locaties, en lopen ze vaker wondjes op door ruwe spelletjes. Van de mensen met wratten is 53 % jonger dan 19 jaar.

Uit eigen ervaring vindt ik het beste natuurlijke middel tegen wratten: ochtend urine. Even laten intrekken en daarna gewoon wassen. lijkt misschien vies maar werkt goed, binnen een week zullen ze verdwijnen. werkt ook goed bij een beet van een kwal.
Wratten kunnen net als in jou geval zeer besmettelijk zijn, ze kunnen zich gemakkelijk verspreiden over je lichaam, iedere dag schone sokken en droog je voet als laatste.

Op de handen is de besmetting moeilijker te voorkomen omdat je handen nu eenmaal veel contact met elkaar maken.
Toch is er ook goed nieuws voor je: je lichaam bouwt op het moment dat je wratten hebt afweerstoffen op tegen het HPV-virus, zodat je er steeds minder last van zult gaan krijgen . Je kunt dit mogelijk zelf stimuleren door je eigen lichaamsweerstand te verhogen. Dit doe je door gezond te eten, dus genoeg fruit en groentes(vitamines uit een fles of potje zorgen alleen maar voor een vermoeide lever en dure urine). Ook genoeg slaap, het voorkomen van stress en voldoende sport(bewegen) zijn van belang voor een goede lichaamsweerstand. Let op alcohol breekt alles direct weer af!

Ik hoop dat je er snel vanaf bent.