is er een goed middel om een glimmend vet gelaat te voorkomen als je make up op hebt?

ik heb veel last van een glimmende huid als ik make up op heb blijft die nooit lang mooi ik ben zeker niet meer in de puberteit ben de 40 voorbij..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Huid
1.6K

Het beste antwoord

Misschien gebruik je een make-up die niet zo geschikt is voor jouw huidtype. Als je zo gaat glimmen door je make-up heen, is je huid misschien te vet voor dat type make-up.

Ik heb zelf een vette t-zone (voorhoofd, neus en kin), en ik ben, na wat uitproberen, het meest tevreden met het volgende 'regime': ik gebruik een daglotion met zelfbruiner (2 of 3 keer in de week), en dan dream-matte-mousse van Maybelline op de plekken waar het nodig is (oa. onder m'n ogen, anti-wallen....) In de loop van de dag een paar keer TrueMatch-poeder van l'Oreal op de glimvlekken, en op de wat drogere gedeeltes van m'n gezicht doe ik niets. Lekker rouge op de wangen, en ik heb m'n 'gezicht' er weer op voor de dag.
In de zomer koop ik altijd bij de Bodyshop kleine pakketjes met een soort vloeipapier, die het vet van je huid opzuigen, en gelijk een heel dun laagje poeder achterlaten : ideaal !!!
Want ik heb een grote hekel aan een glimhoofd, maar óók aan een dichtgeplamuurd gevoel.

Probeer het maar eens : het is even wennen, als je altijd je hele gezicht in de make-up zette, maar je went heel gauw aan een wat 'bloter' gezicht, en het ziet er super-natuurlijk uit.
(ik ben de 50 voorbij ;-)), maar wordt nog steeds 10 jaar jonger geschat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een glimmend gezicht kun je voorkomen door poeder op je gezicht te doen. Het moet er natuurlijk wel natuurlijk uit blijven zien, dus zorg dat je een kwalitatief goede poeder koopt waarvan de kleur zeker niet te donker is.

Er bestaan ook bepaalde foundations die 'glimmen' tegen gaan.

Ga eens naar een schoonheidsspecialist voor een huidanalyse. Die weten het beste welke producten voor jouw gezichtstype werken!

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens, als je make-up gebruikt is een goede hydraterende dag-/nachtcreme en een goede reiniging 's avonds en 's ochtends een echte must!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tegenwoordig is er mousse mat foundation.
Als je huid daardoorheen nog glimt, dan ben jij de zon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het beste talgregulerende crème onder je make-up dragen. Vanzelf is deze crème niet vet van ingrediënten. Waar ikzelf goeie ervaringen mee heb, is van het merk Clinique en Thalgo. Thalgo is te verkrijgen bij een schoonheidspecialiste. Clinique bij de betere drogist. Wat je doet met die tissues is goed, je kan ook een zink suplement slikken. Dat gaat wat ver in mijn optiek, want eigenlijk moet je blij zijn met zo'n goed gevoede huid. Let er wel op, omdat je boven de 40 bent, dat je huid wel goed gehydrateerd is. Een vette huid wil niet automatisch zeggen dat de vochtbalans goed is.
Is je huid dan ook nog goed in vochtbalans, dan heb je nog lang plezier van een jongere huid.
Succes! Groet, Lynn