Wat zijn dit voor pukkeltjes/bultjes?

Op mij borstkas heb ik allemaal kleine pukkeltjes/bultjes, soms is het wat minder maar nu heb ik het weer erger, wat kan dat zijn? In mijn gezicht heb ik het nl ook en ik kom er ook gewoon niet van af, ook niet door af en toe te scrubben, in de zon word het ook niet minder, mn voorhoofd en wangen zitten er ook onder ... plus heb ik daarbij in mijn gezicht op mn wangen en neus allemaal rode adertjes , ziet er zo raar uit, dacht dat zoiets alleen voorkwam bij mensen die drinken, terwijl ik geen druppel alcohol drink..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Mijn broer had dit ook, ging echt nergens mee weg. De huisarts heeft een antibiotica kuur gegeven en hierdoor ging dit over. Mogelijk kan een dermatoloog je helpen bij de rode adertjes (en ook je bultjes), die zitten namelijk heel dicht onder je huid en kunnen volgens mij met lasertherapie weggehaald worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier moet je gewoon even mee naar de huisarts. Waarschijnlijk is het een allergische reactie maar dat kan alleen een arts met zekerheid zeggen en wij op GV kunnen zoiets nooit met zekerheid zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jeukt het of doet het zeer? als je in de puberteit zit kan het ook gewoon een vorm van Acné zijn, heb ik zelf ook last van.Het gaat amper weg, maar je kan het wel verminderen met medicijnen, die kan de huisarts je zo geven en die kan anders meteen uitslag geven wat het is. De rode adertjes horen niet bij Acné verschijnselen, maar dat kan ook door andere omstandigheden horen. Oftewel, even naar de huisarts is hetgene wat je moet doen. Wat het is, waarschijnlijk Acné, maar het kan ook uitslag of/en een allergische reactie zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou moeten jeuken maar misschien valt dat bij jou mee? In dat geval kunnen het warmtebultjes zijn. Hier staat ook een plaatje bij.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/80770-warmtebultjes-warmte-uitslag-op-benen-en-rug-behandelen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou milia kunnen zijn, kleine bultjes zo groot als een speldenknop, je kunt ze beter niet zelf verwijderen, maar ermee naar de huisarts of schoonheidsspecialiste, dit om littekentjes te voorkomen, het is onschuldig, dus als het je niet stoort, gewoon laten zitten, je kunt het ook niet voorkomen.