ik heb een kaal plekje bij me haarcontouren, vroeger had ik het niet pas 1 jaar wat kan ik er aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Al zo vaak gevraagd.... Elke dag je haar/hoofdhuid honderd slagen borstelen met een niet te harde borstel schijnt te helpen tegen kaal worden. (door de betere doorbloeding) Plekken die eenmaal kaal zijn blijven kaal. Het enige dat daar helpt is implantatie.

Ik weet niet hoe oud je bent, en wat je bedoelt met "bij je haarcontouren", maar als het maar 1 kaal plekje is, hoeft dat niet direct te betekenen dat je helemaal kaal gaat worden. Een jaar of 4-5 geleden had ik (vrouw) ineens een kaal plekje, precies in het midden bovenop mijn hoofd - waar je bij een pasgeboren baby het zachte plekje van de fontanel kunt voelen. In omtrek/doorsnee was het niet groter dan 1 eurocent. Tot mijn schrik werd het wel steeds groter - binnen een paar weken was het groter dan een munt van 2 euro. Mijn huisarts zei dat het wel vaker voorkomt en dat ik het 'gewoon' af moest wachten. Hij was er van overtuigd dat er wel weer haar ging groeien op die plek, alleen wist hij niet hoe lang dat zou duren. Het duurde bijna 4 maanden. Toen zaten er ineens weer stoppeltjes en al snel liep ik nogal voor schut met een dikke pluk haar van 2 cm die recht op mijn hoofd omhoog stak :) ..pas toen het langer was dan 4 cm, ging het 'liggen'. Ik heb nooit geweten hoe het kwam, maar ik heb daarna ook nooit meer een kale plek gehad. Dus als kaalheid niet in jouw familie zit, en het is alleen maar dat ene plekje... zou ik het maar 'gewoon afwachten'. Sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100