ik heb een kaal plekje bij me haarcontouren, vroeger had ik het niet pas 1 jaar wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je verder gezond? Kan soms door vitaminegebrek komen. Maar vaak is het gewoon genetisch
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja! ik sta op maak vruchtensap 'wortel, bieten, ananas' daarna 4,5 broodjes 'volkoren' eten daarna niks tot weer middag of iets

Antwoorden (2)

Al zo vaak gevraagd....

Elke dag je haar/hoofdhuid honderd slagen borstelen met een niet te harde borstel schijnt te helpen tegen kaal worden. (door de betere doorbloeding)
Plekken die eenmaal kaal zijn blijven kaal. Het enige dat daar helpt is implantatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe gaat borstelen helpen? Honderd slagen is wel veel.
Ik weet niet hoe oud je bent, en wat je bedoelt met "bij je haarcontouren", maar als het maar 1 kaal plekje is, hoeft dat niet direct te betekenen dat je helemaal kaal gaat worden.

Een jaar of 4-5 geleden had ik (vrouw) ineens een kaal plekje, precies in het midden bovenop mijn hoofd - waar je bij een pasgeboren baby het zachte plekje van de fontanel kunt voelen. In omtrek/doorsnee was het niet groter dan 1 eurocent. Tot mijn schrik werd het wel steeds groter - binnen een paar weken was het groter dan een munt van 2 euro.

Mijn huisarts zei dat het wel vaker voorkomt en dat ik het 'gewoon' af moest wachten. Hij was er van overtuigd dat er wel weer haar ging groeien op die plek, alleen wist hij niet hoe lang dat zou duren.

Het duurde bijna 4 maanden. Toen zaten er ineens weer stoppeltjes en al snel liep ik nogal voor schut met een dikke pluk haar van 2 cm die recht op mijn hoofd omhoog stak :) ..pas toen het langer was dan 4 cm, ging het 'liggen'.

Ik heb nooit geweten hoe het kwam, maar ik heb daarna ook nooit meer een kale plek gehad. Dus als kaalheid niet in jouw familie zit, en het is alleen maar dat ene plekje... zou ik het maar 'gewoon afwachten'. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk ook niet dat ik kaal wordt maar het is gewoon hinderlijk staat niet goed, als ik na de kapper ga om me haar te laten knippen dan is alles kort en me voorkant is niet mooi want heb een klein kaal plek midden me contouren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt het plekje groter? Niet in paniek raken hoor.
Ik herinner me ineens dat mijn zus het een paar jaar eerder ook had, maar dan aan de achterkant van haar hoofd. Bij haar werd het een plek van bijna 5 cm doorsnee. En ook haar huisarts had er geen goede verklaring voor. Maar ook bij haar is het na een tijd gewoon weer gaan groeien. Dus ik vermoed dat dat bij jou ook gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, het is gewoon plekje van 3cm ik hoop dat het weer groeit, was er maar een middel der tegen of iets want als ik me contouren laat doen dan zie je die kaal plek