Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van korstjes op mijn wimper af?

Ik heb sinds kort elke keer als ik opsta deze lichten huischilfertjes op/in 1 van mijn ogen de wimpers, en op de rand van m'n ooglid zelf.

Hoe kom ik hier makkelijk/snel van af (ik moet 's ochtends veelste lang en hard boenen voor ik het helemaal schoon heb) en/of hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het makkelijker verwijderen met een watje met wat vaseline. Ook kun je je oogleden en wimpers voordat je gaat slapen met wat vaseline insmeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaseline is veel te vet. Een oogcreme is beter.

Andere antwoorden (3)

Voordat je gaat slapen, je ogen vooral goed schoonmaken, ik bedoel je make-up goed verwijderen.

Misschien is dit geen goed antwoord op je vraag.
Maar je hebt het nog maar kort, en op 1 oog. Er is ook een infectievorm waarbij je schilfertjes krijgt op je oogleden.
Dan heb je zalfjes, om de schilfertjes tegen te gaan en ze te verwijderen.

Misschien kan je langs een opticien / oogarts gaan, om na te kijken waar die schilfertjes vandaan komen.
Hij zal ook middeltjes hebben, om die schilfertjes makkelijk te verwijderen.

Bij het Kruidvat heb je wel oogdruppels.
Als je die in je ogen druppelt, zullen de schilfertjes ook makkelijker los komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier heb ik ook last van gehad. Door het gebruik van eye-removerpads ben ik er vanaf gekomen. Simpel & snel, je kunt het in ieder geval proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oogmake-up remover met een lichte oliebasis. Reinigt en verzorgt tegelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding