Bij de sauna heb je badkleding dag, als je niet op die dag gaat, mag je dan wel constant een handdoek om hebben?

Het gaat om de zwaluwhoeve (in beverwijk)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh oh... De Swaffelhoeve
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pardon?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, Harderwijk bedoelde ik, haal die 2 steeds door elkaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eerste kwartier zie je allemaal naakte lichamen. Daarna zie je het niet meer en bedenk je je dat anderen dus jou ook niet meer zien. We zijn allemaal het zelfde. Niets om je voor te schamen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat er niet om waarom ik een handdoek wil, maar of het mag

Het beste antwoord

Lijkt mij wel ! In sauna wordt je geacht op je eigen hand doek te zitten , onder douche zou het niet verboden zijn maar lijkt mij niet echt een feest. In de diverse baden nee ! Dus je kunt niet dik in het badlaken het borrel bad in of het zwembad In . In het Turks bad moet je het zelf weten . En in de sauna eigenlijk ook ,je slaat de doek rond je middel en gaat zitten , evt nog een doek om je nek . Ach en eenmaal binnen valt het je op dat het bloot normaal is en dat je er niet zo gespannen over moet doen . Of ja dat je denkt die handdoek doe ik absoluut niet af !! Maar dan weetje dat voor een mogelijk volgende x dat de sauna voor jou een no go is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, in de sauna's mag je geen handdoeken mee. Als je in de andere ruimtes ben, hebben de meeste mensen hun badjas aan.
Misschien moet je gewoon eens die drempel overstappen, het is gewoon heerlijk en je zal zien dat er van alles rondloopt, klein, lang, dik en dun.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Badjas / handdoek huren of meenemen?
Bij enkele arrangementen is het gebruik van badjas,handdoek en slippers inbegrepen. Dit staat vermeld bij de inhoud van de arrangementen.
Het is het mogelijk bij ons een badjas (€ 7,50) en/of handdoek (€ 7,50) te huren. Slippers worden niet verhuurd, deze zijn te koop (€ 8,00). Uiteraard kunt u ook uw eigen badjas/handdoek en slippers mee nemen. Dit staat op de site, vandaar ook mijn vraag. De drempel over is geen optie. Mijn vraag gaat enkel erover of het hier mag tijdens het bezoek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen handdoek meenemen? Bij een hoop sauna's is een handdoek verplicht
jodyenboyke
11 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk dat je niet overal je handdoek mee kan nemen, bijv stoomcabines e.d. Een handdoek om je heenslaan in de sauna, i.p.v. er op gaan zitten kan misschien wel maar dan heb je weinig effect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg ook duidelijk sauna, niet welness centre
in de sauna waar wij altijd gaan mag je wel een handdoek hebben maar ik weet niet of dat daar mag anders vraag je het toch? als je het eenmaal n keer over die drempel heen bent dan wil je niet meer weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt
Ja hoor dat mag en waarschijnlijk zal er ook niemand echt vreemd van op kijken omdat een hoop mensen toch ook een handdoek of een badjas bij zich hebben. Of het echt praktisch is lijkt me niet, want je zult na de sauna toch af moeten koelen met een koude douche of een koud bad, als je dan nog steeds je handdoek omhoudt gaan mensen waarschijnlijk wel vreemd kijken. Maar ik kan je inderdaad ook adviseren om gewoon de stap te nemen, eerste paar minuten is wat vreemd maar het went ontzettend snel en je ziet er alle soorten mensen en lichamen, niemand hoeft zich te schamen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt, voor mij is naakt douche en naakt in de sauna anders, maar bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie 'de sauna' eigenlijk als het hele gebouw, dus inclusief sauna's, turkse stoombaden, bubbelbaden enz. Daar zal ik inderdaad wel verkeerd zitten. Maar je bedoelt dus alleen als je echt in de sauna zit? Daar zie je wel vaker mensen die een handdoek helemaal om zich heen slaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh sorry ik bedoel wel de sauna zelf, niet het welness centre. Maardaar zie je het wel vaker? Ook dat vrouwen bijv grotere handdoeken om hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha we praten inmiddels over hetzelfde. Ja je ziet wel meer vrouwen in handdoek gewikkelt in de sauna zitten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt!