wat is goede camouflage make-up voor littekens en andere plekjes in je gezicht?

Ik heb een litteken onder mn lip en sproeten.door deze dingen voel ik me nog onzekerder over mezelf. Ik probeer alles al wat weg te werken met gewone make-up maar dit gaat er ook snel weer af. Hopelijk kan iemand me helpen

Toegevoegd na 1 uur:
Een camouflage die goed blijft zitten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Sproeten vinden heel veel mensen juist mooi, dus daar hoef je niet onzeker over te zijn.
En volgens mij heeft iedereen ook wel 1 of meer littekens. Probeer iets als bio-oil of vitamine e creme, dat maakt een litteken soms minder zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De litekencreme van biodermal is ook erg goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De littekencreme van Biodermal bevat dezelfde ingrediënten als de PCLE creme van Biodermal, deze is echter veel goedkoper in verhouding.

Antwoorden (6)

Hallo! Je vraagt om een goede camouflage, het lijkt mij beter dat je je sproetjes niet gaat wegsmeren, want dat ziet er gauw heel maskerachtig uit. Daarvoor zou je wel een poedertje of een foundation kunnen gebruiken, maar dat dekt dan veel minder waardoor het natuurlijk blijft.
Wat je voor je litteken kunt gebruiken is coverderm, dat heb je in versies voor het lichaam en het gezicht en in iets van 12 kleuren. Het is waterproof, dus blijft lekker goed zitten. Vergeet je het er savonds niet af te halen?
Wat de andere beantwoorders al aangeven, als het litteken nog vers is, dan kun je met een creme of serum de intensiteit verminderen. Als het al een wat ouder litteken is, dan wordt het lastiger. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beanwoorders = reageerders
Cat von D tattoo concealer! of van Bobbi Brown, beste concealers die ik ooit gehad heb!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook ik vind het zonde om sproetjes te camoufleren, ze geven je juist iets vrolijks, maar ja, wat ik vind vraag je niet, je kunt ze prima camoufleren met Dermacolor, dit is een camouflageproduct wat ook waterproof gemaakt kan worden, waar je dus mee kan zwemmen en ook stevig transpireren is geen probleem, je kunt het mengen in de kleur van je huid, zodat het (bijna) niet opvalt dat het op je gezicht zit, koop er wel het reinigingsproduct bij, want met gewone make-up remover krijg je het er niet af, het beste kun je naar een specialist gaan die ermee werkt, om te leren hoe je het het mooiste aanbrengt.
www.dermacolor.nl/index.shtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf niet zo heel erg veel te besteden, sus heb ik alleen maar budgetfavoriete .
Voor 3 eo kun je bij de kruidvat van catrice een palletje met verschillende kleuren kopen, zo kun je de kleuren mengen tot precies de goede kleur. Ook vind ik de concealers van etos huismerk erg fijn werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien MAC.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jou was zou ik je sproetjes niet gaan wegwerken, want waarschijnlijk lijkt het dan net of je liters foundation op hebt. Maar voor dat litteken; je kan een "coverstick" gebruiken, dat doe ik ook voor het littekentje op mijn gezicht en het werk heel goed! Hopelijk heb je hier iets aan.