Is het mogelijk donkerbruin/zwart haar te kleuren naar een zomers lichtbruin ?

Ik wil iets doen met m'n haar, een nieuw kleur. Maar ik heb heel donkerbruin, bijna zwart haar dat niets verbleekt door de zon (donker pigment dus).

Ik wil het graag naar een zomers lichtbruin, maar ik wil graag weten of dat mogelijk is en hoe dat best gaat.

Iemand die mij kan verder helpen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.9K

Antwoorden (5)

Bleken en verven lijkt mij de enigste oplossing. Ik heb een keer gehoord dat citroensap ook helpt maar dat het slecht was, echter heb ik hier geen bron van. Ik heb hetzelfde, en ik accepteer het maar gewoon omdat bleken en verven niet goed voor haar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn tip: laat bij de kapper een hoop highlights zetten. Anders moet je alles gaan blonderen, daarna verven, dat is niet bepaald een oppepper voor je haar...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de kapper zijn er natuurlijk meer mogelijkheden,
maar ik ga - door jouw vraag - er van uit dat je het zelf wilt doen.

Op natuurlijk haar, kun je je haar tot 2 tonen lichter maken, (en 6 met behulp van een oplichtende voorbehandeling).

Ik heb van nature ook heel donker haar, en verf het regelmatig met allerlei merken haarverf [ ik neem wat toevallig in de aanbieding is ofzo] .

Ik kies dan middenbruin of mahonie.

Een goede drogist heeft van die staaljes bij haarverven, die laten zien wat ongeveer jouw kleur is en wat het
ongeveer kan worden.

Volg de aanwijzingen op de verpakking goed op. Alle voorzorgsmaatregelen die genomen moeten worden staan duidelijk en uitgebreid aangegeven op alle verpakkingen en gebruiksaanwijzingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dochter en ik (Chinees) hebben beiden donkerbruin/zwart haar. Wij kleuren onze haren af en toe om een mooie gloed te geven. Mensen zien meteen dat wij onze haren hebben gekleurd, dus zou ik zeggen dat het een succes is. Wij nemen altijd de meest intense kleur bij de drogist, zeg maar rood of oranje. Als je dit op zwart haar doet, krijg je een mooie bruinrode/mahonieachtige of koperachtige haarkleur. Wij gebruiken verschillende merken zoals L'Oreal Feria of Schwarzkopf. Let wel, het zal altijd donkerder zijn dan de kleur die op de verpakking staat aangegeven, maar bij ons geeft het een mooie opvallende gloed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net zoals wat anderen zeggen, bleken en verven maar bleek je haren niet te vaak zo beschadig je je haren heel erg.