hoe kan het dat ik vol zit met puisten en me broer er nog nooit 1 heeft gehad?

ik heb egt 100 puisten ofzo... maar mijn broer heeft er nog nooit 1 gehad. Ik heb ooit gehoord dat puisten genetisch (<-- ik weet niet of je het zo schrijft) bepaald zijn. Maar mijn ouders hadden ook zowat nooit puisten.
Ik eet ook niet veel vet.
ik gebruik ook anti puisten spul en reining mijn gezicht 2X per dag.
dus nu wil ik weten waarom ik er zoveel heb en mijn broer 0 en wat ik nog meer kan doen tegen puisten.

xx

Weet jij het antwoord?

/2500

''Waarom de een meer last heeft van puistjes dan de ander, is niet bekend. Zeker is dat hormonale veranderingen een rol spelen. Vooral mannelijke hormonen beïnvloeden het ontstaan van puistjes. Daarom hebben meer jongens dan meisjes er last van. Meisjes kunnen er een paar dagen vóór de menstruatie meer last van hebben. Ook dit is het gevolg van veranderingen in hormonen. Maar er zijn ook andere factoren die het onstaan van puistjes kunnen beïnvloeden: - Make-up - Sommige geneesmiddelen - Peuteren aan puistjes - Wrijving van kleding - Hoge vochtigheid in de omgeving - Spanning en stress - Veel blootstelling aan zon en/of zonnebank.''

Bronnen:
http://www.cm.be/nl/100/Resources/Acne_tcm...

Ga de pil slikken, dan met name de Diane 35/Minerva. Deze helpt zeer goed tegen acné.

kijk ook eens naar je eetgedrag,misschien eet je broer gezonder. Veel vers fruit en groenten. Het drinken van brandnetelthee werkt ook zuiverend,en regelmatig stoombadje voor de huid schoon te maken.

Puisten heb je niet alleen als je in de pubertijd zit: veel mensen hebben er ook last van als ze volwassen zijn. Puisten zijn ontstekingen van de talgklieren. Deze talgklieren heb je over je hele lichaam, maar ze komen het meest voor op het hoofd en de T-zone van het gezicht (voorhoofd, neus en kin). Deze talgklieren produceren talg, waarmee je huid goed gesmeerd wordt, en wat je huid tegen uitdroging beschermt. Maar als er vuil van buiten in de talgkliertjes terecht komt, kunnen deze gaan ontsteken. Wanneer je huid hiervoor gevoelig is, kunnen er puisten ontstaan. Tandpasta Er zijn op internet veel ‘remedies’ te vinden tegen puisten. Tandpasta erop smeren is een veelgehoorde oplossing. Hiermee droog je de puist uit, maar het is niet gezond voor de huid. Hetzelfde verhaal als jouw anti reinigingsmiddel stop daarmee. het beste is om gewoon iedere avond je gezicht goed te wassen met water. en waarom jij meer last heb als puistjes dan je broer ligt aan het huidtype en wat ik net vertelde. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100