hoe kan het dat ik vol zit met puisten en me broer er nog nooit 1 heeft gehad?

ik heb egt 100 puisten ofzo... maar mijn broer heeft er nog nooit 1 gehad. Ik heb ooit gehoord dat puisten genetisch (<-- ik weet niet of je het zo schrijft) bepaald zijn. Maar mijn ouders hadden ook zowat nooit puisten.
Ik eet ook niet veel vet.
ik gebruik ook anti puisten spul en reining mijn gezicht 2X per dag.
dus nu wil ik weten waarom ik er zoveel heb en mijn broer 0 en wat ik nog meer kan doen tegen puisten.

xx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

''Waarom de een meer last heeft van puistjes dan de ander, is niet bekend. Zeker is dat hormonale veranderingen een rol spelen. Vooral mannelijke hormonen beïnvloeden het ontstaan van puistjes. Daarom hebben meer jongens dan meisjes er last van. Meisjes kunnen er een paar dagen vóór de menstruatie meer last van hebben. Ook dit is het gevolg van veranderingen in hormonen. Maar er zijn ook andere factoren die het onstaan van puistjes kunnen beïnvloeden:

- Make-up
- Sommige geneesmiddelen
- Peuteren aan puistjes
- Wrijving van kleding
- Hoge vochtigheid in de omgeving
- Spanning en stress
- Veel blootstelling aan zon en/of zonnebank.''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga de pil slikken, dan met name de Diane 35/Minerva. Deze helpt zeer goed tegen acné.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk ook eens naar je eetgedrag,misschien eet je broer gezonder.
Veel vers fruit en groenten.
Het drinken van brandnetelthee werkt ook zuiverend,en regelmatig stoombadje voor de huid schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puisten heb je niet alleen als je in de pubertijd zit: veel mensen hebben er ook last van als ze volwassen zijn.

Puisten zijn ontstekingen van de talgklieren. Deze talgklieren heb je over je hele lichaam, maar ze komen het meest voor op het hoofd en de T-zone van het gezicht (voorhoofd, neus en kin). Deze talgklieren produceren talg, waarmee je huid goed gesmeerd wordt, en wat je huid tegen uitdroging beschermt. Maar als er vuil van buiten in de talgkliertjes terecht komt, kunnen deze gaan ontsteken. Wanneer je huid hiervoor gevoelig is, kunnen er puisten ontstaan.
Tandpasta
Er zijn op internet veel ‘remedies’ te vinden tegen puisten. Tandpasta erop smeren is een veelgehoorde oplossing. Hiermee droog je de puist uit, maar het is niet gezond voor de huid. Hetzelfde verhaal als jouw anti reinigingsmiddel stop daarmee. het beste is om gewoon iedere avond je gezicht goed te wassen met water. en waarom jij meer last heb als puistjes dan je broer ligt aan het huidtype en wat ik net vertelde. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij deze een tip om je te weren tegen anderen:
Jij bent pas 14 jaar,maar al volop in je pubertijd en dat bewijst dat jij nu al volwassen aan het worden bent.
Het zijn bij mijn weten vooral puberteitshormonen,(ik geef het meer die naam) die er voor zorgen dat jij nu al puisjes hebt,blijf er vooral vanaf met spul en prul dan verdwijnen ze op een gezonde mannier vanzelf.
Nu ben je nog het eendje,de mooie zwaan word je later wel wees daar maar zeer zeker van.
Nu weet ik niet of jouw broer veel ouder is dan jij bent?
Mischien krijgd hij zijn puisten nog wel en is hij nog lang niet zo rijp als jij al bent en ja,het is algemaan geweten dat meisjes vroeger rijp zijn dan jongens,dit noemt men vroegrijp.
Ik weet niet of je dit al wist?
Een grote jongen of jonge man bij wie de baard maar niet wil groeien en die geen puisten krijgd,die noemen ze een melkmuil.
Zo iemand zal pas laat volwassen lijken en tot dan niet echt serieus worden genomen terwijl zij jouw wél al voor vol aan zien.
Verzorg je goed,maar zonder duur spul en prul dat niet helpt,en waarom help het niet denk je?
Juist daarom is het zo duur,omdat het niet helpt,en meisjes en jongetjes die mooi willen zijn denken dan dat ze nog méér van dat spul en prul moeten opsmeren met het gedacht dat ze te weinig hadden gebruikt en méér beter kan helpen en dan kopen ze en betalen ze maar en wie verdiend eraan?
Juist,die fabrieken die dat spul en prul maken,en dat zij daaraan op deze wijze jouw geld verdienen is nu juist hun bedoeling. Mijn méér gezonde tip: Gebruik warm water met sodazout,dat heeft al eens mijn twee handen gered,het was een tip van mijn moeder.
En omdat ik het jaren later na een ongeval onthouden had heeft het ook mijn linker been gered,iets dat ze in het ziekenhuis niet konden,en ik dreigde dat been te verliezen door koudvuur.
En dankzei een heet bad met een zak soda zout erin heb ik mijn been en mijn handen nu nog en ze zijn gezond. Dat met mijn handen toen was ik 16 jaar,met mijn been dat was in 2001.
Ik wil daarmee maar zeggen dat soda zout in warm water voor altijd helpt. "Natuurlijk mooi met Zout | Mens en Gezondheid: Beauty" Natuurlijk mooi met Zout: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/13817-natuurlijk-mooi-met-zout.html Maar lees voor de zekerheid toch ook maar eens dit: "Zout water en acne - Dr. Jetske Ultee": http://jetskeultee.nl/2009/05/08/zout-water-en-acne/ Zeker is zeker. En beter voorzicht dan nazicht,
beter voorzorg dan nazorg.