Ik heb een paar vragen over scurb , als je je voorhoofd scrubt gaan je pukkels dan weg? en welke scrub is het best (zie de afbeeldingen)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De acnehuid kun je beter niet scrubben, dat verhoogd de talgproductie juist, wel kun je een peeling doen op basis van fruitzuren, dat gebeurt zonder korreltjes, ook te koop bij de drogisterij, goed reinigen is wel belangrijk, dus laat je in de winkel eens adviseren, geef wel duidelijk aan hoeveel geld je eraan wil uitgeven, want er is veel te koop op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wij gebruiken potje abrikozen scrub van kruitvat werkt perfect en is ook nog betaalbaar

Toegevoegd na 3 minuten:
Goed reinigen na afloop net zo belangrijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben zelf erg tevreden over de bovenste scrub. Je pukkels gaan er niet mee weg, maar het reinigd je huid goed. Wees voorzichtig met scrubben van je gezicht, Doe het niet te vaak en niet te hard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
scrurbben is eigenlijk de dode huidcellen van je hoofd of schuren, dit mag je dus maximaal 2x per week doen, het is anders slecht voor je huid. De ''dode'' pukkeltjes gaan dus weg maar het voorkomt geen nieuwe. (vandaag deed de schoonheidsspecialiste gaatjes met een hele kleine naald in mijn puistjes prikken, dat verkomt wel puistjes zei ze maar ik weet niet of je dat ook gewoon kan doen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de beste scrubs vind je bij lush. vrijdag opende de eerste winkel van belgie in gent. daarvoor kon je die alleen in engeland vinden. het zijn allemaal plantaardige producten zonder conserveermiddelen. ze zijn dus maar beperkt houdbaar tot een maand een half. maar geloof me dit is het beste wat je je huid kunt geven. mijn pukkels zijn nu sinds vandaag verdwenen dus ik raad het je zeker en vast aan! succes

hierbij vind je een van hun sites:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt heel erg aan je huid wat voor jou de beste scrub is om te kiezen. Waar je in ieder geval altijd op moet letten is dat je scrub voor je lichaam niet op je gezicht gebruikt, deze scrub is veel te grof en hard voor op je gezicht. Als je last heb van acne raad ik je ook af om te scrubben, dan is je huid gevoeliger en gaat het sneller kapot. Handig is dan om een doek met lauw water over je gezicht te deppen (deppen, niet wrijven!) om je huid te reinigen.

Als je niet weet wat voor huidtype je hebt kun je dit heel makkelijk navragen bij bijvoorbeeld een parfumerie in de buurt, een huisarts of een schoonheidsspecialiste.

Scrub is handig voor het verwijderen van dode huidcellen en houd zo je huid dus 'schoner', het fijne aan de bovenste afbeelding (de scrub van garnier) die je hebt gepost is dat deze je huid ook goed reinigt.

Zelf gebruik ik altijd de producten van 'nivea young' omdat deze zacht genoeg zijn, en ik veel last heb van een vette huid wat deze producten goed tegen gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegen pukkels werkt het redelijk maar pukkels komen toch weer terug (hormonen he).. Ik heb vanavond toevallig mijn gezicht gestoomd.. daarna gescrubt met de kruidvat (cocos)scrub die jij laat zien en daarna heb ik een maskertje van garnier gebruikt die 3 in 1.. die combi vind ik wel fijn maar ook vooral door het stomen omdat je poriën dan open gaan staan. Door alles bij elkaar zie je dus wel verschil:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben huidspecialiste: Te veel scrubben is helemaal niet zo goed bij acné. Je stimuleert alleen maar de aanmaak van Talg. Goed reinigen en hydrateren is dan ook aan te raden.
Even advies vragen bij een schoonheidsspecialiste of huispecialiste kan nooit kwaad. let daarbij wel op dat deze zijn aangesloten bij de ANBOS, dan weet je zeker dat je te maken hebt met een gediplomeerd iemand.
Veel salons hanteren een speciaal tarief voor jongeren.