Nee want puistjes hebben daar niets mee te maken. Die ontstaan uit hormonale aanleg/verhoudingen. Die op zn beurt zijn bepaald door je genen.

Vroeger dacht men dat puistjes ontstonden door slechte hygiene maar dat is ook niet waar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een klein beetje minder kans.
Door voldoende water te drinken, functioneert je lichaam wel beter en dat heeft invloed op je huid.

Of je puistjes krijgt of niet ligt voor het grootste gedeelte aan je genen. Puistjes ontstaan vaak door verstopte porien, vaak door talgproductie. Je genen bepalen hoe die productie is.
Maar er zijn natuurlijk wel andere reden dat je puistjes kunt krijgen, er kan ook sprake zijn van een allergie reactie op bepaalde voedingsmiddelen zoals melkproducten (lactose-intolerantie) of gezichtsproducten (dagcremes ed).

Je huid schoonhouden, gevarieerd eten, voldoende drinken, geen stress, een beetje zon en genoeg buitenlucht, allemaal dingen die puistjes kunnen helpen voorkomen. Maar geen van allen an sich is zaligmakend.

Maar als je echt de slechte genen hebt, dan is het lastiger, maar ga dan naar een dermatoloog of huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mezelf aangeleerd om elke dag 1,5 tot 2 liter water te drinken en ik merk eigenlijk geen verschil wat betreft mijn huid met daarvoor.. dacht ook dat het wat uitmaakte maar helaas