Waarom heb ik rode vlekken op mijn gezicht, en hoe kan ik littekens van puisten verwijderen ?

als ik uit de douche kom ziet mijn gezicht soms rood terwijl de rest van mijn lichaam er gewoon uitziet. Ik zit nog in mijn puberteit mischien heeft het daarmee te ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Douche je heet? Gebruik je producten op je gezicht? Je huid is daar veel dunner en kwetsbaarder in vergelijking met de rest van je lichaam, dus zal sneller reageren. Wat belangrijk is, is om geen agressieve reinigingsproducten te gebruiken en om je huid goed van vocht te voorzien middels een creme.
Wil je nog antwoorden geven? Dan kan ik nog wat specifieker adviseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja toch zeker 36 graden, k dacht dat de hete damp goed was tegen acne. Ik gebruik een reinigingzeep van Vichy en een lotion van Clerasil want ik heb last van mee-eeters die vorderen naar puisten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx voor je reactie! Hete damp is minder erg als je huid wat steviger/dikker is, jouw huid klinkt als een huid die uit balans is. Is de zeep geschikt voor gebruik op het gezicht? Zonee, dan bevat'ie loog, dat werkt (te) uitdrogend voor je tere huid. Persoonlijk vind ik de producten van clearasil veel te agressief.
Ik zou in jouw geval een mildere reiniging nemen, een tube met foam van de Hema of l'oreal ofzo, en een lotion van datzelfde merk, voor de normale huid. Dat droogt veel minder uit, waardoor je huid meer tot rust komt.
Daarna kun je een vochtverzorgende gel gebruiken om de vochtbalans te herstellen; een gel bevat geen vetstofjes dus zal je huid niet vetter maken! Kijk meteen even of'ie non-comedogeen is, dat verstopt je porien niet. Als je nog iets wil vragen dan hoor ik het graag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oow maar ik heb echt alleen maar rode vlekken waar meeeters hebben gezeten hoe kan ik zorgen dat deze rode vlekken weggaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om meeeters te voorkomen zou ik bovenstaande routine aanhouden, omdat je dan dus bijna nooit meer hoeft te knijpen ;-) als je wel geknepen hebt is het belangrijk dat je vantevoren je huid goed gereinigd hebt, zodat talg en bacterien niet weer direct in contact komen met het wondje. Ik zou na het knijpen je lotion gebruiken om de porien samen te laten trekken (adstringeren) en om ze zuiver te maken. Zo heelt het sneller, zodat je minder vlekken hebt bij het douchen. En de temperatuur niet te warm zetten natuurlijk!