Dagje wellness in een sauna ressort wat moet er allemaal mee?

Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal moet mee nemen naar een sauna ressort want wil een dagje gaan maar weet niet precies wat ik moet meenemen wat ik kan verwachten.
Zijn er wat tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (6)

- je zwembroek/bikini zeker en vast, voor als er van die oude mannen inzitten en jij kan er niet tegen als ze naar je in je nakie kijk :)
- handdoek voor het zweet
- handdoek voor als je nat bent
- badjas is een optie maar wel handig
- shampoo en zeep als je je graag afspoelt en doucht ginder.
- badslippers (is niet overal verplicht)
- drank! heel belangrijk want je verliest erg veel vocht
- eten voor als je niet ter plekke wil eten
- geld
- tijdschrift/boekje voor lekker op je ligstoel te lezen

Dat zijn de voornaamste zaken
veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem mee, ( uitgaande dat je lekker naakt mag rond lopen.)
Een bad handoek. ( die sla ik om me heen als ik ga rondlopen en om op te liggen/Zitten. )
Een basjas voor als ik ga eten.
Badslippers ( wegens voetschimmel waar ik gevoelig voor ben)
Een plastictas ( voor mn boek en flesje water. )
Een handoek om af te drogen aan het eind van de dag
Creme om me in te cremen aan het eind van de dag. Lipbalsam ook erg droge lippen krijg ik er van
En ik doe meestal een joggingbroek aan en een tshirt. Dan hoef je na afloop niet te worstelen met het aankleden.
Voor de rest je portomonee

En je kan verwachten een lekker relaxt dagje je slentert van de ene sauna naar de andere sauna.. Lekker alles uitproberen. De eerst keer zijn de naakte mensen raar, maar na een uurtje zie je het niet meer.
Lekker zwemmen.

Niets moet alles mag.
Geniet er van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een sauna is voor blote mensen dus grote kans dat iedereen daar bloot rondloopt. Echter, buiten kan het zijn dat de één rondloopt bloot, danwel met handdoek of met een badjas. Het terras kan een verplichting hebben voor een badjas. Het kan ook zijn dat je precies op de dag komt dat deze sauna een zwemkleding dag heeft. Dan mag je dus niet naakt rondlopen. Dit zou je dus op de site van die welness/sauna resort moeten kijken (anders valt het tegen).

Wat mee te nemen?
Badjas, 1 handdoek om je telkens mee af te drogen, 1 handdoek waar je op zit en zweet, badslippers en fles water (is het beste) om je waterpeil op hoogte te houden. Verder een zonnebril of pet als de zon schijnt. Een portemonnee is ook wel handig als je wilt afrekenen en iets wilt eten of drinken of een schoonheidsbehandeling wilt.

Ik ben er zelf geweest dus alvast een badpak meenemen kan zijn dat je deze voor niets mee neemt. De regels zijn naakt, maar met uitzondering op de badkledingdag. Alle douchezeep en eventuele scrubzout is gratis (misschien niet bij elk resort!! Zoek dit op de site van dit resort).
Wat kan je verwachten? Een dag rondlopen binnen, buiten van de ene soort sauna naar de andere. Van bubbelbad naar hottub. Van Scrubhok naar het bad waar de visjes jouw voeten schoon eten. Dit is overigens niet gratis net als massages en schoonheidsbehandelingen. Genoeg? Gewoon genieten!! Er is daar informatie opgehangen hoe je het beste jouw saunadag kan doen in welke volgorde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Badjas, badslippers en handdoek zijn verplicht, om bij je te hebben. Ben je ze vergeten dan kun je dit huren.

Rest is allemaal te krijgen in het complex. Ik neem echter zelf altijd een grote fles water mee. Je zweet veel en het is zonde, om elke keer in de bar drankjes te moeten kopen.

Waar veel mensen niet aan denken:
Ik neem altijd een knijpfles honing mee, om me mee in te smeren in de sauna. Enorm goed voor de huid en door de warmte trekt het meteen in, zonder dat het gaat plakken. Je ziet ook wel eens honing uitgedeeld worden bij de opgietingen/ löyly's.

Zonnebrandcreme! Als je eenmaal gewend bent aan het bloot rondlopen, wil je natuurlijk ook bloot zonnen in de tuin. Echter de plekken die niet zo vaak zonlicht zien, kunnen erg snel verbranden. Pas dus op en smeer je goed in.

Je kunt verder nog iets te lezen mee nemen, maar elke sauna heeft ook wel de leesmap en kranten liggen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaaa, zonnecreme! En een lekker haarmasker, trekt ook zo snel in met die warmte!
Kijk ff op http://www.saunagids.nl/alles-over-sauna/rondje-sauna.html. Daar vind je een lijstje met wat je nodig hebt en tevens een sauna rondje! Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Informeer eerst even of zwembroek wel of niet verplicht is. Eten mag je vaak niet meenemen in de sauna, dus dat zou ik niet doen. Je kunt altijd heerlijk eten daar. Een flesje water mag eigenlijk ook niet, maar zou ik wel meenemen. Veel water drinken is belangrijk.
Badhanddoek, badslippers en badjas zijn vaak te huren daar. Het ligt er dus helemaal aan hoeveel geld je wilt uit geven daaraan. Badslippers zou ik zeker wel doen. Als je buiten loopt/wandelt dan zijn slippers wel prettig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja een grote handdoek is wel aan te bevelen. want je moet er ook een beetje comfortable op kunnen liggen. En inderdaad wat ik al las, twee handdoeken is wel prettig. ! voor tijdens de sauna en 1 om na afloop af te drogen. Vaak is er shampoo en dat soort dingen aanwezig. Niet de beste kwaliteit, maar dan hoef je dat niet mee te slepen. Niet tijdens de sauna een bodylotion gebruiken !!! Dan kan het lichaam minder zijn zweet kwijt. Weet ik uit ervaring. Oh ja..heel veel plezier.