Mijn hoofdhuid jeukt heel erg wat kan ik hier aan doen?

Sinds een paar weken jeukt mijn hoofdhuid behoorlijk, het is geen roos of beestjes.Ik wil graag weten wat ik er tegen kan doen.Heb al een andere shampoo geprobeert wat ook niet helpt.Ik wordt gek van de jeuk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (6)

Hiermee kun je het best even langs de huisarts gaan. Alleen hij kan door er na te kijken met zekerheid zeggen wat het is en je zo de juiste informatie geven wat je er tegen kan doen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je haren wassen met een PH neutrale waarde(zonder geur en kleurstof) Heeft iig bij mij geholpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat naar je huisarts misschien is het een vorm van psoriasis dan kan hij een spiciale shampoo voorschrijven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan komen door styling producten, ook al gebruik je die al jaren. Het kan ook gewoon door het warme plakkerige weer komen. Zelf heb ik heel dik haar en in de zomer laat ik dat altijd door de kapper heel erg uitdunnen. Dan heb ik minder last van jeuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeuk op de hoofdhuid.

Als de hoofdhuid jeukt, dan is er meestal sprake van een verstoorde stofwisseling van de hoofdhuid. De hoofdhuid kan bijvoorbeeld gespannen en geïrriteerd zijn doordat de beschermende vetzuurfilm op de hoofdhuid beschadigd is.

Meestal ontstaat een jeukende hoofdhuid door melkzuur uit het zweet. Bijna 30% van de mensen heeft last van te veel melkzuur in het zweet door stress. Dit melkzuur beschadigt de vetzuurfilm op de hoofdhuid, waardoor de huid uitgedroogd en geïrriteerd raakt, met een gespannen gevoel en jeuk tot gevolg. Vaak gaat dit gepaard met vettig aanvoelend haar.

Wat is er aan jeuk te doen?

Als er sprake is van jeuk door melkzuur, dan dient dit melkzuur geneutraliseerd te worden. Hiervoor werken wij met twee verschillende combinaties van shampoo en lotion.

De lotions neutraliseren het melkzuur, terwijl de shampoo's ervoor zorgen dat de kristallen die bij de neutralisatie ontstaan, verwijderd worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.hairreset.nl/jeuk-hoofdhuid/jeuk-hoofdhuid.php

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.hairreset.nl/jeuk-hoofdhuid/jeuk-hoofdhuid.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen shampoo gebruiken met sls, even googlen, daar wordt je hoofdhuid zeer droog en geïrriteerd van. Als je betere shampoo gebruikt, is vrij snel weer genezen.
Hier een link voor meer informatie:
https://www.heelnatuurlijk.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=36&Itemid=70