Daar zijn verschillende manieren voor, wat in eerste instantie belangrijk is of je zelf financiën hebt voor de investering of dat je een andere of meer partij(en) nodig bent.

Allereerst moet je weten of dat je jou product mag fabriceren en verkopen, voor hetzelfde geldt heeft iemand hier al een patent op. Hiervoor kun je terecht bij het Nederlands Patent Bureau ( hier zitten meestal wel kosten aan verbonden)

Daarnaast heb je natuurlijk kennis nodig van zaken om een goed marketing concept te maken. Het staat of valt met een goed plan.

- Is er wel behoefte naar je product?
- Hoe ziet je doelgroep/markt er uit (hoe duidelijker omschreven, des te groter de kans van slagen).
- Prijstelling
- Wat zijn je verkoop kanalen.
- Hoe onderscheid je je duidelijk van de andere merken.
- Hoe gaat je merk/product heten
-etc...

Als jezelf de kennis niet hebt kun je daar een andere partij voor nemen.

Pas nadat je je plan klaar hebt en hebt laten toetsen kun je opzoek naar financiers en een leverancier/fabrikant.

Je kunt het ook klein aanpakken, door in je eigen regio eerst te pionieren. Dit is een stuk veiliger maar het nadeel is dat de groei jaren kan duren voordat je echt goede verkoop resultaten boekt. Bovendien zijn de meeste ideen die niet goed aangepakt zijn of overgenomen door anderen of alweer verdwenen.

Ondernemen is wel risico nemen...........

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ben wel erg benieuwd naar het product, met name wat de toegevoegde waarde is aan de bestaande markt.
Samen met een andere ondernemer begeven wij ons al enkele jaren in de cosmetische verkoop omgeving.

Misschien is het iets om te kijken of een samenwerking gewenst zou kunnen zijn.