ik wil graag een pony, maar ik heb snel vet haar, zie je het dan niet snel in mijn pony, dat mijn haar vet is?

ik heb een lang hoofd, maar ik heb een tip van een bekende gekregen, om een schuine pony te laten knippen waardoor dit minder opvalt. maar ik heb van mezelf best wel snel vet haar. ga je dat niet snel zien in mijn pony?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Sommige meiden hebben snel last van vet haar, sommigen bijna helemaal niet. Vandaag geef ik tips die helpen bij het voorkomen van vet haar, en die je helpen er - snel - vanaf te komen.

Ten eerste, wil ik zeggen dat je haar 'went' aan jou routine op het gebied van haar wassen. Wanneer jij je haar elke dag wast, is je haar daar aan 'gewend' en zal het snel vet worden. Sommige meiden zeggen ook: Ik moet mijn haar wel elke dag wassen, het is gelijk weer vet. Het is in het begin lastig, maar je haar zal vanzelf minder vet worden als je het minder vaak wast. Op een gegeven moment went je haar er vanzelf aan als je je haar om de dag gaat wassen, en daarna om de twee dagen enz. Dit kan je zelf steeds verder afbouwen. Dit is dus gelijk mijn eerste tip:

* Tip 1:
Was je haar niet elke dag, omdat het naar jou idee niet anders kan. Bouw het langzaam af, zodat je haar er aan went. Elke dag wassen is níet goed voor je haar, en je haar is hier dan aan gewend.

* Tip 2:
Gebruik een droogshampoo. Een droogshampoo ontvet je haar en geeft het een oppepper. Gebruik dit níet als vervanging van je 'echte' shampoo. Wel kan je een droogshampoo goed gebruiken wanneer je bezig bent met het afbouwen van de hoeveelheid van het wassen van je haar.

* Tip 3:
Koop een shampoo en cremespoeling speciaal voor vet haar.

* Tip 4:
Wanneer je een lok/pony hebt, kan deze vaak vet worden door dat je voorhoofd vet is. Als je last hebt van een vet voorhoofd, en je pony hangt hier heel de tijd tegen aan, zal je pony dus ook sneller vet worden. Een oplossing hiervoor: gebruik blotting papers. Deze doekjes maken je huid vet vrij, super handig om te gebruiken bij een vette huid. Zo hangt ook je pony niet meer op de vette huid van het voorhoofd.

* Tip 5:
Probeer niet te veel aan je haar te zitten. Dit geld ook voor meiden die een lok of pony hebben. Als je er op gaat letten, ga je soms onwijs vaak met je hand door je haar op een dag. Dit zorgt ervoor dat je haar vet word. Probeer er dus op te letten om zo min mogelijk met je handen in je haar te zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://justpink.punt.nl/?gr=800137
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
um... waar haal je blotting papers vandaan?;$ gewoon bij de supermarkt ofzo? of waar danwel? bedankt voor de tips!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze zijn o.a. te koop bij Etos, Kruidvat, Trekpleister en The Body Shop.
Ja, dat zie je snel bij je pony, ook omdat je ws meer aan je pony zit dan aan de rest van je haar.
Elke dag je haar wassen is niet wenselijk en misschien ook niet haalbaar voor je, maar je kunt natuurlijk wel 's ochtends even snel je pony wassen en föhnen. Dan valt ie ook weer mooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies ; tijdens het douchen even beetje shampoo tussen je duim en je wijsvinger, door je pony smeren, en uitspoelen. Ziet de rest van je haar er ook gelijk weer fris uit, en kan je een dagje wachten met de rest wassen.
Vooral, als je een klein beetje lak in je haar spuit, terwijl je je hoofd ondersteboven houdt : volume!!