Is botox voor haren gezond?

Botox zijn normaal voor je huid voor rimpels enzo, maar nu las ik dat je dat ook voor je haar hebt. Is dat gezond, of is dat juist slecht voor je haar net als permanent en verf?

2 jaar geleden
in: Haar
1.4K
tinus1969
2 jaar geleden
Botox is een spierverslapper; aangezien haren geen spieren hebben, is 'botox voor het haar' een onzin product.
Siri1995
2 jaar geleden
En voor de volume dan, wat dacht je daarvan. Dats weer wat anders
tinus1969
2 jaar geleden
Welke spieren zorgen er voor dat haar voller of minder vol wordt?
Siri1995
2 jaar geleden
Volgens mij ligt dat niet aan spieren betreft haar-botox

Antwoorden (1)

Nee, het is niet gezond. Wanneer Botox in de hoofdhuid wordt geïnjecteerd, wordt de werking van de zweetklieren verminderd. Als gevolg hiervan kan iemand minder zweten.
Het idee van Botox voor haar komt voort uit de THEORIE dat plaatselijke behandelingen beschadigde delen van haar kunnen opvullen, waardoor het haar er zachter en gezonder uitziet.
Enkele van de producten die op de markt worden gebracht als Botox voor haar, zijn onder meer L'Oréal Professionel's Fiberceutic. Dit product bevat een verbinding die het bedrijf "Intra-Cyclane" noemt, die bedoeld is om het haar glad en voller te maken.
Hoewel Botox bedoeld is om het haar te versterken en het uiterlijk te verbeteren, gebeurt soms het tegenovergestelde.
De meeste stylisten raden af om deze behandelingen meer dan drie tot vier keer per jaar te doen. Anders kan het haar breken, dunner worden en dof worden.