Wordt je op je werk minder serieus geworden als je je haar verft?

Toegevoegd na 36 minuten:
In een onnatuurlijke kleur

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Haar
1.2K
criseyde
8 jaar geleden
Volgens mij ligt dat aan wat voor kleur en waar je werkt ;-)
Erna55
8 jaar geleden
Neem je zelf mensen minder serieus die niet hun oorspronkelijke haarkleur hebben ?
tinus1969
8 jaar geleden
Dat hangt nogal van het soort werk af.
tinus1969
8 jaar geleden
En natuurlijk van de kleur haarverf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat het er vooral vanaf hangt hoe je je zelf gedraagt op je werk, zolang je geen pipi langkous gedrag vertoont, zal het op veel werkplekken geen probleem meer zijn, al kun je je zo niet vertonen als je burgemeester of rechter bent bijvoorbeeld, wil je dit doen en heb je een functie waarover je twijfelt of dit kan, overleg dan altijd met je werkgever of dit verstandig is..
Amadea
8 jaar geleden
Rond carnaval zou ik denken dat de persoon lekker aan het feesten is geweest. Verder hangt het er geheel vanaf hoe representatieve functie men vervult. Een receptionist van een gerenommeerd bedrijf kan het niet maken om zo op het werk te verschijnen, maar bij een magazijnmedewerker maakt het niet uit.

Antwoorden (1)

Dat hangt nogal van je werk af. Als je begrafenisondernemer, nieuwslezer, deurwaarder of neonatoloog bent, zou ik het niet doen. In veel banen waar je representatief moet zijn sowieso niet, tenzij het past bij het imago van het bedrijf. Als je achter de kassa van de supermarkt zit, zal het waarschijnlijk niet zo'n punt zijn.

Ben je kunstenaar of doe je op een andere manier artistiek werk, en je hebt een imago c.q. stijl die past bij een 'gekke' haarkleur, kan het juist een pre zijn. Hoewel dat niet geldt voor elk artistiek beroep: als je acteur bent en je moet een serieuze rol spelen, zal de regisseur er waarschijnlijk niet zo blij mee zijn.