Kan ik mijn haar zwart verven?

Ik wil mijn haar zwart verven, ik heb van mezelf bruin haar maar heb 2 maanden geleden de onderkant blond laten verven. Kan ik mijn haar dan zwart verven zonder dat ik een groene gloed krijg? Zo niet, kan ik dat dan wel voorkomen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je mist blijkbaar de kennis om dit zelf te doen, doe dit dus ook niet, maar ga naar een goede kapper die eerlijk advies geeft. Je hebt van jezelf bruin haar zeg je, bruin haar is er in veel tinten, maar is je haar wel bruin? Zonder kleurkennis noemen veel mensen donker- en zelfs middelblond haar bruin, de informatie over je haarkleur schiet tekort om tot een goed antwoord te komen. En dan is het nog de vraag of zwart je wel staat. Laat je dus adviseren en eventueel behandelen door een deskundige op dit gebied om spijt te voorkomen. Ik verwacht dat het advies zal zijn, eerst het blonde deel te laten herstellen, dus niet direct kleuren, daarna in stappen donkerder te kleuren en dan pas over te gaan tot het gehele haar zwart te verven na voorpigmenteren, als zwart al bij je past.
De enige manier om dit goed te doen, is dit door een deskundig te laten beoordelen, hij/zij kan je haar en huid zien en daaruit opmaken of deze keus bij je past, maar ook de beste manier van kleuren bepalen.

Antwoorden (1)

Zoals ik kan zien heb je geen kennis voor kleuring dus kun je best een haar styliste bezoeken want zoals ik hoor moet je haar gebleekt worden en wie daar niet iets van kent kan beter hulp vragen want bleek is bijtend dus een foutieve verhouding en het bye haar dus bevraag je best eerst eens.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Om je haar zwart te (laten) verven, hoeft het echt niet gebleekt (ontkleurd, geblondeerd) te worden, dat is zelfs onnodig slecht voor het haar en de uiteindelijke houdbaarheid van de kleur. Het enige dat klopt aan je antwoord is dat dit beter overgelaten kan worden aan een kapper/haarstylist, om de juiste kleur zwart samen te vinden (koele, of warme ondertoon) en de kleur op de juiste manier op te bouwen, afhankelijk van de huidige haarkleur en staat van het haar. Om een groene gloed te voorkomen is het belangrijk het haar op de juiste wijze voor te pigmenteren.