Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als er pus uit mijn (te grote) muggenbult loopt?

Ik heb sinds 1 dag een muggenbult, die steeds groter lijkt te worden. Ook word de huid er omheen helemaal rood, en een nog groter deel van de huid erom heen is helemaal hard. Ook stroomt er dus een beetje gele pus uit. Ik heb gister een Nestosyl anti-steek roller gekocht en ik doe er ook af en toe een beetje gewone Nestosyl zalf op. Dit helpt niet! Ook prikt de muggenbult heel erg, en hij doet pijn als ik loop. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dit is óf een allergische reactie op een muggenbult, óf het is helemaal geen muggenbult maar bv een dazensteek.
Ook kan het zijn dat je allergisch reageert op de Nestosyl.
Even de huisarts naar laten kijken. Waarschijnlijk krijg je iets tegen een allergische reactie en is het met een paar dagen weer weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dazen
Dit lijkt mij geen normale muggenbult, eerder een reactie van de huid van een insect als, dazen, steekvliegen, o.i.d.
Aangezien er pus uit komt, lijkt het ontstoken te zijn.
Prik de huid kapot en probeer zoveel mogelijk pus eruit te halen. Vervolgens 10 minuten in soda water weken (soda is in elke supermarkt te koop). 's ochtends en 's avonds 10 minuten weken, als je na 2x weken geen resultaat merkt, zou ik ermee naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen, pus uitknijpen als dit lukt en dan ontsmetten. Dan een pleister met trekzalf erop. Weken in soda word lastig gezien de plaatsen waar je die bulten hebt.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding