Lenzenvloeistof 3 mnd open,kan ik deze nog gebruiken?

Op de fles staat dat het 3mnd houdbaar is. Maar ik draag maar een
Lens.
Dus de fles is nog half vol..
Kan ik deze nig gebruiken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Ja hoor dat kan makkelijk. Er zitten ruime huidbaarheidsdata op.

Ik heb zelf eens een tijdje lenzenvloeistof die meer dan een jaar open stond gebruikt. Dat prikte wel en is zeker niet aan te raden. Maar je kan het minstends een half jaar gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoelde dus ruime marges op de huidbaarheidsdata. Het is namelijk binnen die tijd dat de fabriek de kwaliteit garandeert.

Echt onveilig wordt het volgens mij nooit. Maar het werkt gewoon minder goed, waardoor je lenzen vies blijven en dat gaat irriteren en prikken. Dan moet je dus wel nieuwe vloeistof gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je zou het best wat langer kunnen gebruiken maar neem geen risico, als je oog beschadigd door infectie heb je een groter probleem, koop gewoon een klein meeneem flesje bij de kruidvat en gooi de oude weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
kost slechts 3,25