Kun je van teveel koffie een onrustige huid krijgen? En wat is dan "teveel"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Best interessant... De definitie "teveel" verschilt erg per persoon denk ik.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
een betere vraag zou zijn "wat is een onrustige huid?"

Antwoorden (1)

Er is eigenlijk helemaal geen verband tussen voedingsmiddelen en een onrustige huid. Ook niet met chocola of varkensvlees, mayonaise of wat voor fabels er nog meer de ronde doen.
Onrustige huid/acne heeft een hormonale oorzaak en de huisarts kan helpen als je er veel last van hebt.

Verder heeft koffie wat nadelen (verhoogt de bloeddruk iets, bevat cafeïne en cafestol (wat een slecht vet is). Als je je er goed bij voelt zijn er geen aanwijzingen dat het slecht is om veel koffie te drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat ben ik niet helemaal met jou eens. Ik weet 100% zeker dat ik als kind galbulten kreeg door chocola, varkensvlees, en aardbeien. Maar gelukkig ben ik er overheen gegroeid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Galbulten kan natuurlijk een allergische reactie zijn. Ik ben er vanuit gegaan dat de vragensteller acne/puistjes bedoelde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt