Verschil tussen mannen en vrouwenshampoo?

Was zojuist in de supermarkt en toen zag ik in het schap van de shampoo's veel shampoo's staan die claimen voor de man of voor de vrouw te zijn. Is dit een gewoon een manier om meer shampoo te verkopen of zit er wel degelijk een verschil tussen mannen en de vrouwen haar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

De geur is anders.
Voor de rest weet ik het niet
*Je kan naar de ingrediënten kijken*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mannen hebben vaker last van haaruitval, maar de opbouw en structuur van het haar is hetzelfde, ze kunnen dus dezelfde shampoo gebruiken.
Het verschil is de geur en de verpakking, verder is het hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn 2 verschillen:
Ten eerste is de geur anders.
Ten tweede de marketing. Shampoos voor vrouwen zijn er in meer verzorgingsvarianten, denk aan meer glans, meer kleur, meer volume, voor stijl haar, voor krullen, tegen futloos haar etc.... Dit komt omdat vrouwen hier veel gevoeliger voor zijn.
Mannen willen gewoon dat een shampoo passend ruikt en de belangrijkste verzorgingssoort is tegen roos(weliswaar gecreëerd marketing land).

Bij cosmetica is het precies hetzelfde, de voeding die de huidcel nodig heeft is eigenlijk zowel bij de man als vrouw gelijk, het grote verschil is ook daarbij de geur. Al zullen de merken je anders proberen laten denken.