Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet er goed spul om het haar beter uit te kunnen kammen?

Ik vraag me af of iemand toevallig goed spul weet wat je kunt gebruiken waardoor je je haar beter kunt uit kammen. Ik heb al een aantal dingen gebruikt maar niet veel helpt.. Ben benieuwd!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedoel je cremespoelingen? of haarmaskers enzo??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je lang haar, kort haar, krullend, stijl, je natuurlijk kleur, is het gebleekt/geverfd?
wat is de toestand van je haar? (droog, dode punten, dik, net geknipt) welke producten heb je al gebruikt? een algemeen wondermiddel bestaat in ieder geval niet, dus meer info zou niet verkeerd zijn denk ik. :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (15)

Was je haar met een goede cremespoeling. Je haar wordt er zachter van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik altijd de andrelon crèmespoeling. Werkt goed naar mijn idee. Wellicht kan je dit eens proberen? Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had best vaak last van klitten ( krullerig haar, half lang, slag...) toen heb ik henna haarwonder van een vriendin gebruikt. Je haar wordt er heel zacht en kambaar van en schijnt nog te repareren en te voeden ook. En het ruikt zelfs lekker ;) Als je het 2x pw bijhoudt zou het beter moeten gaan met kammen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb alles al geprobeert wat je kunt bedenken om m'n haar goed uitkambaar te maken. Maar ik gebruik na t wassen huismerk cremespoeling van Trekpleister of Kruidvat. Daarnaast het masker van Kruidvat eens in de paar weken. Worden ze heel zacht van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik altijd doe als ik veel knopen in mijn haar heb, door touperen, is eerst onder de douche wassen met shampoo. Niet teveel inwrijven, anders krijg je meer knopen.
Daarna heel veel cremespoeling erin, bijna handpalm vol zeg maar (ik heb haar tot schouders)
Even laten intrekken en dan voorzichtig kammen met een grove kam.

Begin onderaan, dus een paar cm vanaf onderen kammen, dan langzaam steeds meer haar kammen. Als je gelijk vanaf je hoofdhuid begint, heb je kans dat je de knopen helemaal vasttrekt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarna dus heel goed uitspoelen.

Je haar in een staart doen in plaats van los scheelt ook een heel stuk met het aantal knopen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Inderdaad zoals hier al is gezegt cremespoeling.
En dan gebruiken na elke wasbeurt.
Maar wat ook zeker werkt is 1 of 2 keer per week een haarmasker gebruiken, dit voedt en verzorgt het haar en maakt het daardoor beter doorkambaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb veel goede verhalen gehoord over de Tangle Teezer anti-klit borstel.

Ik heb hem zelf nooit gebruikt, dat ding bestond nog niet toen ik nog lang haar had. Dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken.

Een kennis van mij gebruikt hem bij haar dochtertje, en ze zegt dat het nu geen drama meer is om haar, haar te borstelen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt! Bij mijn dochter ook een succes. Bij de kapper gekocht
Ghull anti klit spray! Wondermiddeltje! Had ik bij kruitvat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Shampoo, Cremespoeling en een spray van Gliss Kuhr, antiklit. Een spuitbus die je moet gebruiken op handdoekdroog haar. Eerst rammelen om de ingredienten te laten mixen en van boven naar beneden over je haar verstuiven.Je glijdt zo door je haar heen met een kam. Ik heb zelf erg moeilijk haar, veel slag, stug en klitterig. Met Gliss Kuhr heb ik nergens meer last van.
Als ik het niet voor handen heb kam ik enkel de haaraanzet, de lengtes laat ik dan aan de lucht drogen en borstel ik als ze gedroogd zijn, dan is het grootste leed ook geleden.

Kam je haar trouwens als het nat is altijd met een kam! Borstels breken nat haar.
Kam droog haar altijd met een borstel. Kammen breken droog haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het wassen een leave in conditioner in je haar doen. Helpt bij het uitkammen van je haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer tijdens het inbrengen van de cremespoeling je haar al een beetje te ontwarren met je vingers. Erdoorheen borstelen. Ook tijdens het uitspoelen even doen, dit scheelt al veel!

En daarnaast is een goeie leave-in spray idd ook een goeie tip. Ik heb leave-in van Guhl, zit in een langerekt flesje met 2 soorten substanties: een melk en een lotion. Dit spray je op, ruikt goddelijk en dan kun je je haar als het handdoekdroog is goed ontwarren!

Toegevoegd na 2 minuten:
De posts voor mij noemden deze spray ook al. Topspul!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haarverzachter!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cremevoeding werkt super, Andrelon heeft er een, het is een soort cremespoeling, maar je wast hem niet uit, het is een verzorgend product.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tondeuse ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crème spoeling in je haar en tijdens het uitspoelen borstellen of kammen en als er dan nog klitten inzitten nog een keer doen na het douche je haar in een handdoek en als je de handdoek eruit haalt gelijk weer kammen of borstellen dit is fijne van schwarzkopf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding