Hoe zorg je ervoor dat als je je haar spoelt, de kleur langer kan houden?

Ik heb nu 2 keer mijn haar gespoeld. Maar de kleur gaat er al na 5 keer wassen uit, terwijl op de doos staat na 28 keer wassen dat het er dan helemaal uit is. Hoe zorg ik ervoor dat de kleur er langer in blijft ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niet elke dag wassen, en speciale kleurshampoo gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel shampoo´s en conditioners op de markt die de kleur kunnen beschermen en hem meer naar voren kunnen halen. Om de noodzaak voor regelmatige kleurbijwerkingen te verminderen, dienen vrouwen die blond of een andere lichte haarkleur hebben een kleurverbeterende shampoo te gebruiken om koperachtige tinten te verminderen en de uitgroei bij de wortels te camoufleren. Brunettes en roodharigen doen er beter aan om kleurverbeterende shampoo´s te gebruiken die de kleur niet alleen ophalen maar ook een beetje kleurstof achterlaten om te compenseren voor de vervaging van de kleur. Kleurverbeterende conditioners zijn geschikt voor vrouwen in elke haarkleur en dragen bij tot het vasthouden van de kleur door de schublaag van het haar glad te maken en door het inbrengen van vocht. Een van de beste manieren om te zorgen dat je kleur fris blijft is te zorgen dat het haar steeds met een conditioner behandeld wordt om uitdroging en schade te voorkomen.
Vermijd ook heel warm water om je haren te wassen en spoelen.