Hoe houd ik mijn geurtjes koel (zie beschrijving)?

Hoi,

Het valt me op dat mijn geurtjes, de flesjes, dat ze warm worden.
Ze staan allemaal op me kamer in een Vitrinekast.
Ik hou de ramen al dicht zodat de zon er niet op schijnt.
Maar bij het raam, daar komt heel veel warmte vanaf, en ik denk dat het daarom komt.
Ook zet ik elke avond ongeveer 1 uur de airco aan.

Wat zou ik kunnen doen voor die flesjes, zodat ze koel blijven?
Dit wil ik (natuurlijk)ivm. dat ik bang ben dat ze bederven of veranderen van geur, en ik heb echt een hele kast vol.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is belangrijk om de temperatuur van je geuren constant te houden, niet te warm en niet te koud. De douche (wisseling van temperaturen), de koelkast (veels te koel) en een open kast in je kamer (te warm) zijn daarom geen goede plek.
Ik zou je adviseren, misschien niet zo gezellig, om je geuren in je gesloten kledingkast of sokkenla te bewaren. Het ziet er niet zo leuk uit, maar het is echt het beste voor je geuren.
Een andere tip is om niet een te grote voorraad aan te leggen; je zou je geuren binnen 3 á 4 jaar op moeten gebruiken. Sommigen zijn langer houdbaar, maar ik ken ze ook die al na een jaar bederven. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus, jammer dat niemand ze in het doosje bewaard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel Crea! Inderdaad jammer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ben het met je eens.
Maar ik kan ze niet allemaal bewaren in me kast want ik heb er zo veel.
Ik koop nu ook geen geurtjes meer, maar een paar heb ik zelf gekocht en de rest krijg ik omdat ze weten dat ik van luchtjes hou, en nu heb ik een hele kast:XD:
Bedankt voor de uitleg!

Andere antwoorden (2)

Ja, dat is jammer. Maar geurtjes blijven het langst goed in de ijskast.
Dat is dus jammer van de mooie flesjes, dat vond ik ook al.

In de badcel is een tweede die ook helpt. Kan je ze in ieder geval nog een beetje zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zit in flesjes zeg je , parfum flesjes hebben meestal een nadeel , omdat het mooie en bewerkte flesjes zijn kan het heel goed zijn dat licht op glas werkt als een vergrootglas , als je de zon door een vergrootglas laat schijnen kan een object zelfs in brand gaan , licht heeft hetzelfde effect alleen niet zo erg als de zon , dus licht op glas maakt warm ,(stap maar eens in een auto met warm weer) dus ook jouw parfum word warmer da de buiten omgeving, dus donker opbergen behoud de koelte en hoe warmer hoe eerder je parfum vervliegt en je er minder plezier van hebt , dat laatste geld meet voor open flesjes of pompjes

Toegevoegd na 2 minuten:
je kan overdag misschien een donkere doek voor de kast hangen oid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er komt geen licht op, ik heb de ramen dicht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het doosje of andere donkere kast wegzetten, gewoon op kamertemperatuur. +