Hoevaak moet je onder de zonnebank?

Hoe vaak moet je onder de zonnebank om verschil te zien in huidskleur? Ga er van uit dat het 15 minuten duurt. En ik heb een normale huid, en ik wordt redelijk snel bruin.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet je moet helemaal niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder geval al niet te veel! Dat is niet gezond ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, je moet helemaal niet eronder willen. Je krijgt er veel sneller rimpels door en kans op huidkanker verdubbelt ofzo

Antwoorden (4)

Controleer eerst de gebruiksaanwijzing. Er is veel verschil in banken, laatst heb ik me behoorlijk verbrand na al 7 minuten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt van de zonnebank af.
Of die nieuw is en nieuwe lampen heeft.

Het hangt van je huid af.
"Normale huid" zegt niks.

Zonnebank-tips
Bouw een kuur langzaam op.

Geef je huid kans om te hertstellen: houd minimaal 48 uur tussen twee behandelingen aan.

Na een keer of 5 zou je verschil moeten zien.

Hier nog meer nuttige tips:

http://zonnebankinfo.be/tips-om-de-zonnebank-te-gebruiken/

http://www.newcreation.be/ezine/zonnebanken.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste mensen die hun oordeel meteen klaar hebben over hoe slecht zonnenbanken zijn.... moeten vooral niet als het weer eens 4 dagen warm weer is ( 25C+) van 11 uur tot 18:00 uur in de zon gaan zitten. Zoals half Nederland dat doet. En op vakantie op bijv. Bonaire. 3 weken lang in de zon, en terugkomen met de huid van een gefrituurde hagedis :P
De straling die je zo binnenkrijgt van de directe zon is vele malen slechter dan 2x p/w 10 minuten onder de zonnenbank.

Je bouwt beter op door gelijdelijk 'van kleur te veranderen' dan dat je je lichaam een boost geeft en vaak daarbij meer beschadigd dan de bedoeling was.

Je vraag hoe vaak moet je? Dat ligt helemaal aan je huidtype. Een normale huid, snel bruin... Ik zou beginnen met de laagste sterkte en zo opbouwen. Uiteraard een goede zonnenbank centrum, die kunnen je alle advies geven aan de hand van jouw huid en zonnenbank geschiedenis. En ook onder de zonnenbank maak je vitamine D aan. Dus zo heel slecht is het niet, Anders werd het wel verboden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om de dag. Dus een dag wel dan weer niet dan weer wel. Enz