als je last hebt van talgbultjes, heb je dan een droge of vette huid?

bultjes vooral bij neus en voorhoofd. kan het ook iets anders zijn dan droge of vette huid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

talgbultjes ontstaan omdat de talgkliertjes verstopt zijn. meestal is dit door een vette huid maar het kan ook zijn dat je rookt. hiermee verstop je die namelijk ook.
af en toe een maskertje zou de kliertjes moeten ontstoppen. let op dat je niet te vaak een maskertje gebruikt. hiermee put je je huid uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit ontstaat door oververhoorning in de talgkliertjes, heeft niet zoveel met je huidtype te maken, je kunt ze het beste door een schoonheidsspecialiste laten verwijderen, omdat je snel littekentjes maakt als je het zelf doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het heet milia of gerstenkorrels, is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal correct!
Was het maar mogelijk om men minnen verplichten te onderbouwen o.i.d. Zucht....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja ik denk dat de meeste onder ons dat zouden willen, maar bedankt voor je reactie.
talgknobbeltjes heeft niets te maken met een vette of een droge huid.
Het is een kleine aandoening die ook wel gerstekorrel word genoemd.
Het is gewoon hard geworden huidsmeer.
Ook is het geheel iets anders dan Acne ook wel "jeugdpuistjes" genoemd.
Er wordt vaak gezegt dat het jeugdpuistjes zijn die nog niet rijp zijn, maar dat is dus niet waar.

Ik kan hieronder wel een heel blaartrekkend verhaal neerzetten doormiddel van wat simpel jat en plakwerk, maar kan je ook gewoon de link geven van wikipedia.