Welke haar borstel is het beste als je veel klitten in je haar hebt?

Ik heb naar het douchen erg veel klitten in me haar en krijg ze dus erg moeilijk door geborsteld. Mijn vraag welke haarborstel is hier voor geschikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Kappers gebruiken een speciale borstel als een ze watergolf hebben gezet bij dames om het uit te borstelen. Het is een borstel met heel veel kleine haartjes. Bij mij werkt dit perfect om klitten uit mijn lange haar te krijgen. Het was een advies van mn kapper en werkt prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat de borstel niet zoveel uitmaakt ( in ieder geval geen ijzeren want daar gaan je haren kapot van) maar waarom gebruik je geen anti- klit shampoo. Doe ik altijd en zou werkelijk niet meer zonder kunnen. Ik heb zo goed als geen klitten meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me niet maar als ik jouw was zal ik anti-klit shampoo gebruiken ( geen spray) en dan dezelfde borstel. Misschien werkt de shampoo bij jou ook wel beter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker geen ijzeren borstel op nat haar gebruiken. Een plus hiervoor.
Klitten verwijderen zonder conditioner of anti-klit doe je met een borstel van 100% natuurlijk haar. Begin aan de uiteinden van het haar te borstelen en werk langzaamaan naar beneden. Doe dit als je haar droog is want nat haar is
veel kwetsbaarder dan droog haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik naast mijn varkensharen borstel ook een klein zwart kammetje waar ik heel voorzichtig met door mijn natte haren kam.
11 jaar geleden
Mijn kapper gaf mij het advies juist geen borstel te gebruiken, maar een kam met niet al te fijne tanden, dus iets breder dan die 'normaal'. Ga rustig van onderaf kammen en langzaam meer naar boven. Ieder keer dat je tegenwerking krijgt rustig uit kammen. Ik houd mijn haar vast tot de onderste klitten weg zijn.
Het is even wennen, ik gebruikte nooit kammen, maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had vroeger ook zoveel klitten in mijn haar dat mijn ouders mijn haar moesten kammen en ik soms een kaakslag kreeg omdat de borstel brak of ze er gewoon niet doorheen kwamen.
Nu gebruik ik na het wassen met shampoo, een conditioner.
Die doe je erin, laat je 2 minuutjes inwerken en spoel je weer uit.
Mijn haar is bijna klitvrij, makkelijk te kammen en wordt er ook nog eens heel zacht van.