Ik heb de laatste tijd best vaak korsjes op de bovenkant van me hoofd, wat kant dit zijn?

Van schilfers heb ik ook last, dus roos zou het misschien kunnen zijn. Maar vanwaar die wondjes/korsjes. Het is niet zo heel erg maar ik merk eens om de 2 weken dat ik een korsje op me hoofd heb zitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

Het zou psoriasis kunnen zijn, dus ik denk dat je aankomende week het beste even naar je huisarts kan gaan. Een huisarts kan "zien" wat het is ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou kunnen Psoriasis zijn ,die een veel voorkomende, chronische huidziekte is.
Een bezoek aan een dermatoloog kan je hierover gerustelling geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een huisarts lijkt me vaak wel voldoende als advies....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom bestaan er dan dermatologen?
Heb je toevalig nieuwe haargel? Een vriend van me had paar jaar terug ook last van korstjes en wondjes en dat kwam van dat gel. Echt zo'n goedkoop ding. Dus dat kan.het ook zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik herken het als seborroïsch eczeem, dat heb ik ook. Het komt en gaat en er zijn ergere en minder ergere periodes.

Ik heb al verschillende middeltjes van mijn huisarts gehad het ene werkt bij de een beter dan het andere.

http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=46 :

‘Roos’ is de mildste vorm van seborrhoïsch eczeem en ziet eruit als fijne schilfertjes op het behaarde hoofd. Soms is er ook jeuk. Bij uitgebreider eczeem wordt de hoofdhuid rood en neemt de jeuk en schilfering toe. De schilfering kan zo erg zijn dat de gehele hoofdhuid bedekt is met schilfers, waarbij tijdelijke haaruitval kan optreden.
Ook op de onbehaarde huid geeft seborrhoïsch eczeem soms jeuk, roodheid en schilfering. De schilfering is vaak wat gelig van kleur en doet wasachtig/vettig aan. De jeuk bij seborrhoïsch eczeem is meestal milder dan bij andere vormen van eczeem.
seb eczeem meer -onherkenbaar - nog plaatsen.JPG Het eczeem komt vooral voor bij de haargrenzen, de wenkbrauwen, de plooien naast de neus en in en achter de oren. Minder vaak wordt het eczeem gezien op de wimpers, de borst, de rug en in de lichaamsplooien (navel, onder de borsten, buikplooi, liezen, bilspleet, rond de anus). In de lichaamsplooien is de schilfering door het zweten meestal verdwenen en is de huid alleen maar rood.

Toegevoegd na 3 uur:
Het lijkt op je schouders ook als roos maar het is dus een ergere vorm, het jeukt best wel maar niet enorm. Als je kijk zie je geelwitte plakkaten/korsten waar soms ook haren in groeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plus voor je zeer volledige en leerzame reactie.
Tja, heb ik ook wel eens last van. Roos kriebelt enorm en dus krab ik mezelf dan open. Of het kunnen ook luizen zijn. Die zorgen ook voor hele kleine wondjes op je hoofdhuid. Hopelijk is het niet al te ernstig zoals hierboven allemaal wordt beschreven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is ook een vorm van roos ookwel 'natte roos' genoemd. Dit zou het ook kunnen zijn.
Je zult in ieder geval je huisarts ernaar moeten laten kijken. Een goede kapper zal ook herkennen wat het is.