wat gebeurt er als je je beenhaar knipt?

als je in het midden van je haar knipt wat gebeurt er eigenlijk? Gaat het tog groeien, snel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (3)

Haar is dode stof. Het wordt aangemaakt in het haarzakje. Dat gaat gewoon door, ook al knip je er een (dood) stukje van af.
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
is dus hetzelfde als wat widar zegt, alleen anders geformuleerd ...
Haargroei komt vanuit het haarzakje. Knippen is er niet van invloed op, haar is, net als je nagels, van dood materiaal. Door te knippen stimuleer je de haarwortels niet, ook word je haar niet dikker.
Als je beenhaar knipt of scheert krijg je stoppeltjes. Bij harsen of epileren of met ontharingscrème komen er zachtere haartjes terug.
Uit je vraag blijkt niet of je snellere haargroei wilt of juist minder haar op je benen. Als ik je vraag letterlijk opvat dan is het volgend antwoord: Dan heb je een afgeknipte haar op je been. Je haar groeit altijd, maar knippen zorgt niet voor groei.
Haargroei wordt gestimuleerd door zonlicht, het eten van proteïne en vitamine B. Ook testosteron heeft een grote invloed op je beenhaar, hoe meer testosteron hoe meer beenhaar je hebt/krijgt. In de zomer groeit je haar sneller dan in de winter. Het knippen is hier niet van invloed op. Als je langer en meer beenhaar wilt, moet je zorgen dat je voldoende en gevarieerd eet en met je benen in de zon zit. Overigens is het kweken van meer beenhaar een langduriger aangelegenheid, het duurt een maand voordat je effect ziet.
Als je haargroei wil verminderen kun je bij de drogist een aantal middeltjes daarvoor krijgen. Of ze werken weet ik niet. Ook kun je kiezen voor een permanente oplossing: laseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja het gaat toch groeien. En ook sneller dan als je het niet zou knippen. Ooit haar gezien op een been wat je kon invlechten? Nee precies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlechtjes op je benen krijg je ook niet door 't te knippen hoor ^^ Dat haar wordt gewoon niet zo lang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee klopt. Ik weet ook niet waarom ik het er zo neer zetten. Ik bedoelde je haar groeit als je het knipt. Tot een bepaalde lengte natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haar groeit gewoon, ook zonder dat je 't knipt. Haar is dood. Er gaat geen signaal naar je hoofd dat 't meer haar moet aanmaken.