Hoe behandel ik deze blaar?

Ik heb een blaar op me voet maar en ik heb er met een naald over de huid geprikt maar er komt geen pus of vocht uit en ik heb er nog steeds last van. ik heb het goed schoon gehouden en daarna een plijster op geplakt. Hoe behandel ik deze blaar zodat het zo snel mogelijk weg is en ik er geen last meer van heb bij het lopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als je erin hebt geprikt en er komt geen vocht uit en je het wel pijn als je erop drukt/loopt, dan zit de vochtbel waarschijnlijk dieper in je voet.
In tegenstelling tot wat altijd wordt geroepen prik ik blaren die zo'n heel dun velletje hebben en direct daarna een hele slok vocht wel door, daarna goed drooghouden en binnen een dag is hij weg.

Zo'n blaar waar het vocht heel diep zit is echter een ander verhaal, de laag huid daarboven is dik en verdroogt niet makkelijk als je hem wel zou doorprikken en dan is je kans op ontstekingen groot. Omdat het geheel te lang nat blijft.

Die prik ik zelf niet door maar als hij niet te groot is doe ik er zo'n drukring omheen die je normaal voor likdoorns gebruikt. Dan doet het minder zeer met lopen en na een paar dagen is het vocht dan meestal ook weg.

Is het echt een grote helpt dat allemaal niet maar dan zou ik als je last houdt door de dokter laten kijken.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij de Nijmeegse Vierdaagse plakken ze er altijd tape op. Verschillende stukken tape die elkaar overlappen.

Als de blaar echt open is moet je het stukje losse huid afknippen aan de randen. Daarna moet je er een kleefpleister, kompres of een tweede huidverband op doen.

Het is sowieso beter om een blaar niet door te prikken. Maar als je em toch door wilt prikken moet je dat aan de rand doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het vel van de blaar niet verwijderen, deze werkt als een natuurlijke pleister, smeer er echinaforce op van A.Vogel, en dek als het nodig is een pleister erop.
beter nooit een blaar door prikken, want zo kan er vuil inkomen en gaat het ontsteken..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt mij het beste even naar de apotheek te gaan en daar om advies vragen. Ze hebben daar veel ervaring en meteen de goede behandeladviezen en -produkten.
Je moet altijd uitkijken voor ontstekingen,
succes! Komt met groetjes.