Is ontharingscreme te agressief voor je gezicht + Lichaam, en hoe werkt dat?

Ik wil het op me hele lichaam ( benen, bikinilijn etc.) doen.
Maar ook bij me ''snor''.
Ik deed het altijd met touw en dat doet bij mij echt 2 dagen pijn en is het enorm rood, en komt vrij snel (2 weken) weer terug..

- Is ontharingscreme te agressief voor me gezicht?
- Welk merk is betrouwbaar en niet duur? ( kruidvat vond ik maar niks. )
- Hoelang blijft het ongeveer weg? (de haren natuurlijk haha).
- Kan het irriteren? Zo ja hoe test ik of het bij mij irriteert?
-Komen de haartjes dikker dunner (!!)nooit meer terug?

:) Alvast bedankt !!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12K
Ivana
12 jaar geleden
Veet heeft voor elk deel van je lichaam andere ontharingspleisters. Ook voor het gezicht. Verkrijgbaar bij de goede drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook met - agressieve, vieze, chemische - ontharingscreme komt het haar net zo snel weer terug als met epileren. Met wat pech doet het net zo zeer, alleen veel langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooit kreeg mijn man van het ziekenhuis een tube ontharingscreme, nodig om te ontharen voor een operatie. De resten heb ik gebruikt om steeds mijn bovenlip te ontharen.
Ging prima.
Voelde er niks van.

Antwoorden (2)

Of je crème op je gezicht mag gebruiken, kun je lezen op de verpakking.
Of het de huid van je gezicht irriteert, kun je uittesten door het te gebruiken onder je kin. Als het irritatie geeft, valt dat minder op dan wanneer je het op je wang probeert.
Ik heb geen ervaring met ontharingscreme, maar met andere ontharingsproducten heb ik betere ervaringen met Veet dan met Kruidvat.
Volgens mij blijven de haren hooguit een paar dagen weg.
De haartjes die terugkomen, zijn waarschijnlijk net zo dik/dun als de haartjes die je verwijderd hebt.

Wat de irritatie bij het touwtje betreft:
Epileren geeft, zeker de eerste keren, irritatie. Na verloop van tijd wordt dat minder, en de rode vlekjes verdwijnen sneller.
Verder denk ik dat het uitmaakt hoe je epileert. Je snor kun je ook met een pincet doen. Dat is wat minder hardhandig dan met een touwtje of was/hars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een haar vergelijken met een grasspriet, als je daar een stuk vanaf knipt, houdt je een dikker lijkende , botte spriet over, zo ziet je haar er ook uit na het scheren, of gebruik van ontharingscreme, het is dus niet dikker, maar lijkt dit wel, door het verwijderen van de punt.
Van ontharingscreme krijg je, net als bij scheren stoppeltjes, er bestaat wel speciale ontharingscreme voor het gezicht, gebruik alleen deze voor je bovenlip en niet die voor je benen, je haartjes zullen na een dag of 2 alweer voelbaar zijn, ik denk niet dat je dat resultaat wilt, beter kun je het laten harsen bij een schoonheidsspecialiste, ongeveer voor dezelfde prijs als een tube ontharingscreme voor het gezicht, maar met een mooier en duidelijk langer resultaat, 4 tot 6 weken, de eerste keren wat gevoelig, maar hoe vaker je het laat doen, hoe minder gevoelig dat wordt. Testen van ontharingscreme doe je 24 uur voor het gebruik op een plekje dat niet in het oog springt. oa Silx heeft een speciale ontharingscreme voor het gezicht, dat zijn goede producten.