Wat kan ik doen tegen nagels met 2 lagen?

Ik wil graag mijn nagels lang laten groeien. Aan 1 hand lukt dat ook goed, maar bij mijn andere hand niet. Daar groeien 2 of meer lagen nagels over elkaar heen. Ik heb van alls geprobeerd, nagelhardener, op tijd vijlen enzo. Maar ik kom er niet vanaf. Wie weet raad?

Toegevoegd na 21 uur:
Bedankt voor alle reacties, ik ga het proberen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nagels bestaan uit allemaal dunne laagjes over elkaar heen, dus ik begrijp dat je nagels afbladderen? In dat geval kan je proberen je nagels te "buffen". Bij de drogist kun je hier speciale vijlen voor kopen. Het afbladderen van nagels kan verschillende oorzaken hebben. Meestal komt het door uitdroging (te vaak je handen wassen) of contact met chemicaliën (schoonmaakmiddelen). Om de nagels te herstellen is het verstandig om een kuur te doen, denk hierbij aan de Keratin kuur van het merk Trind (Google maar eens voor reviews). Als je twijfelt is het misschien goed om een keer je nagels te laten doen bij een nagelstudio. Zij kunnen je ongetwijfeld advies geven. Succes!

Antwoorden (3)

Je nagels in topconditie krijgen is een sport....zelf je voeding heeft hier invloed op. Vitamine D en C zouden erg goed zijn voor sterke nagels. Ook heb je flesjes 'lak' die een vitaminenboost zouden zijn voor je nagels. Je hebt deze van verschillende merken en je kunt ze gewoon bij elke drogist kopen. Wat ik je ook wil aanraden is om niet een gewone, maar een glasvijl te gebruiken. Dit is echt beter voor je nagels en je houdt er zeker minder haakjes aan over in een kortere tijd, mijn nagels groeien nu sneller en mooier dan voorheen. Succrs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ook van die laagjes
Na speuren kwam ik op de goedkope oplossing
Dagelijks smeer ik nu mijn nagels en nagelriemen in met olijfolie en laat dit er 10 min opzitten en spoel het dan met louw water weg
Nu geen last van laagjes meer
1x per week vijl ik mijn nagels met een kartonnen vijl
Mijn nagels groeien nu ook sneller
Probeer het eens uit wie weet helpt het bij jou ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nagelolie, 1x per week een badje met bijv. douchegel, daarna insmeren met olie, afspoelen. Nagelverharder gebruiken, bijvijlen met een glasvijl. Succes!