wat te doen tegen harde buiken?

ben zo'n 29-30 weken zwanger en mijn buik is afgelopen dagen bijna continu hard (zelfs snachts) en het doet ook wat pijn (niet heel erg, als soort prikkende spierpijn ofzo).

ik doe erg weinig (en wil heel veel) maar heb wel een kleine van net een jaar die wel eens opgetild wil worden uiteraard.

moet ik nu echt alleen maar op mijn kont gaan zitten en niks doen of valt het wel mee en kan ik met kleine aanpassingen (welke?) doorgaan?
woensdag moet ik naar de verloskundige en zal ik het aankaarten maar wil vast iets weten, wordt gek als ik niks meer doen mag!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Neem morgen even telefonisch contact op met je vk, misschien wilt ze je morgen ook even zien en ben jij ook gerustgesteld, als je niks meer mag doen zal dat best balen zijn maar je doet het voor de kleine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harde/strakke buiken. De baarmoeder is één grote spier. Net als elke andere spier kan de baarmoederspier aanspannen en hard worden. Soms wordt de hele baarmoeder hard en soms maar een deel. De baarmoederspier kan hard worden naar aanleiding van een bepaalde beweging, door stress, na overmatige belasting, na vrijen of zonder duidelijke aanleiding. Het hard worden van de baarmoeder is een normale reactie. Dit kan al heel vroeg in de zwangerschap optreden. Om de harde/strakke buik te verzachten, kunt u er een warme kruik tegen aanleggen. Wanneer u een aantal uren per dag last heeft van harde buiken, moet u wat meer rust nemen. Bij twijfel contact met uw verloskundige opnemen.

Bandenpijn is een stekende pijn die voornamelijk in de eerste helft van de zwangerschap voor ongemak kan zorgen. De baarmoeder zit met banden aan de omliggende weefsels vast. De baarmoederspier rekt gemakkelijker uit dan de bindweefselbanden. Plotselinge bewegingen kunnen voor vlijmscherpe pijnen zorgen, die geen gevolgen voor de zwangerschap. Voer alle bewegingen met beleid uit en verzacht de pijn door middel van een warme kruik

Toegevoegd na 14 minuten:
Voor de pietjes precies onder ons....bron: http://www.eva-verloskundigen.nl/Zwanger/Zwangerschapsinformatie/tabid/68/Default.aspx
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Het is wel de bedoeling dat je de bron vermeldt waaruit de informatie is gekopieerd! Is dat http://www.eva-verloskundigen.nl/Zwanger/Zwangerschapsinformatie/tabid/68/Default.aspx?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoho.... geen pietjes precies! Rare opmerking. Je kopieert een lap tekst maar bent te lui om even een linkje te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder snap ik niet waarom je bandenpijn mee kopieert...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bandenpijn gaat vaak vooraf aan of komt gepaart met harde buiken. Dus een mooie toevoeging dacht ik zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn twee volledig verschillende zaken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle, zie je mij ergens zeggen dat harde buiken en bandenpijn dezelfde klachten zijn? Ik zeg dat het vaak elkaar opvolgt en het zichzelf soms zelfs tegelijker tijd openbaart....wat is nou je probleem eigenlijk....het wordt een beetje kinderachtig zo vind je niet? Ik ben er dan ook wel klaar mee nu. Toedels en bedankt voor je minnetje...die onterecht is omdat er gevraagd werd wat je kan doen tegen harde buiken en in mijn antwoord duidelijk staat dat bv een warme kruik erg fijn kan zijn!