Haar verven: paars over vervaagd knalrood, kan dat?

Mijn vriendin verft haar van nature lichtbruine (bijna donkerblonde) haar gewoonlijk knalrood. Dit vervaagt echter snel, het wordt oranje en dan zelfs bijna wit.
Volgens mij betekent dit dat haar haar in principe geen kleur meer heeft, behalve die van de verf.
Omdat ze dol is op paars stelde ik voor om het een keertje paars te verven. "Maar dan moet ik het bleken!" was het antwoord.
Nou moeten de restjes rood er natuurlijk uit voordat je het paars verft, maar buiten dat ís het haar toch al spierwit? Ze verft het toch al elke vier weken... Dan maakt dat extra rondje bleken toch ook niet zo veel meer uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.6K

Antwoorden (3)

Hey, haar haar is dus niet gebleekt? Hoe kan haar haar dan wit uitslaan als het rood vervaagd?

Ik verf mijn haar ookal jaren, echter zonder te bleken.
Ik heb zelf oranje/rood haar, en ik heb het alle kleuren van de regenboog gehad :P Nu heb ik noir/purple, van schwarzkopf briliance.. ofzoiets :P

Maar als antwoord op je vraag.. volgens mij hoef je het niet te bleken hoor, als je echt verf gebruikt kan dat er makkelijk overheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het principe van verven is meestal:

donker over lichter gaat goed.

Dus als zij een tamelijk donkere tint paars neemt
dan zal dat het rood wel dekken en is bleken niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ buiten dat, paars bevat rood, dus als dat gaat mengen is dat ook geen punt.
Paars heeft een groter kleurpigment dan rood en zal sneller verdwijnen uit het haar dan een rood kleurpigment. Dat de kleur naar wit oplicht heeft te maken met de poreusheid van het haar. Verf doet altijd eerst oplichten en
dan inkleuren, ook als je donkerder kleurt, vandaar dat het wit kan worden. Hoe poreuzer het haar hoe minder houdbaarheid de kleur heeft. Haar wat erg poreus is houdt sowieso geen tot weinig kleur meer vast. Beetje flauw maar het beste wat je vriendin kan doen is haar haarkwaliteit verbeteren dmv. haarmaskers en de lengte en punten even met rust te laten. Wat wij wel eens in de kapsalon doen als mensen toch graag hun punten gekleurd willen hebben, of deze met een spoeling opzetten of de verf verdunnen met klein scheutje warm water zodat de ammonia verdampt door de warmte en de waterperoxide verdund wordt. En dit de laatste 10 minuten van de inwerktijd van de uitgroei mits je dezelfde kleur doet als de vorige keer anders heeft ie 20 minuten inwerktijd nodig. Deze tijd zal ook nog afhankelijk zijn van welke verf je gebruikt. Kortom paars gaat sneller uit het haar dan rood en hoe gezonder, minder poreus het haar hoe langer de houdbaarheid van de kleur.
Succes.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat ik er nog even aan toe wil voegen dat je over een rode kleur gewoon met paars kan verven en afhankelijk van hoe fel of hoe vervaagd de kleur is je de rode kleur doorheen blijft zien. Is ie nog erg fel dan krijg je een paars met een ietwat rode gloed, wat overigens heel mooi kan zijn en als ie zo goed als helemaal vervaagd is krijg je een volle paarse tint.