Bestaat er een website waar je je lievelingsgeuren kan aanvinken en die automatisch een gepast parfum voor je zoekt/vindt ? (zie uitleg)

Ik ben 43 en heb nog steeds niet 'mijn' ideale parfum/eau de toilette kunnen vinden.
Ik vind het ofwel te bloemig, ofwel te zwaar, ofwel te kruidig etc.
Op internet vind je best veel info over alle verschillende geuren die in parfum zitten verwerkt ( bloemen/kruiden/ vruchten/ /schillen/zaden/pitten/hout/leder /groen /wortels /orient) , maar ik vind geen enkele site terug waar je je favoriete geuren kan aanvinken en die dan automatisch het geschikte parfum voor je terugvindt.

Of is dit idee gewoon té naïef en is een combinatie van je lievelings geuren niet per definitie 'Het Perfecte Parfum' ?

Bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste van geuren zijn niet de uitgesproken geuren maar juist de ondernoten. Deze ruik je niet maar zijnwel geur bepalend.
En daar door kan je niet op een website je geur bepalen.
Wat je moet doen is gewoon naar de douglas ofzo gaan. En telkens 2 geuren opspuiten ( op elke arm 1)
Dan een dagje dragen. En telkens ruiken. Na een minuut
, 5 min, 30 min,60 min,3 uur etc.
Dan leer je een geur kennen..
Telkens weer totdat je de goede geur hebt.
Maar je hebt gelijk het is heel moeilijk om je signature Geur te ontdekken.

Antwoorden (4)

Dit kan gewoon niet! Een parfum is zeer persoonlijk en de geur ontwikkeld zich in combinatie met jouw zuurgraad van de huid.

Toegevoegd na 11 minuten:
Niet iedereen heeft dezelfde zuurgraad in de huid zitten. Een parfum dat heerlijk geurt bij een vriendin kan bij jou wel walgelijk ruiken en omgekeerd. Een eigen geur vind je alleen door te testen en na enige tijd te ruiken hoe die zich heeft ontwikkeld. Breng iets aan op de binnenkant van de pols, wrijf het erin , wacht even en ruik. je zult merken dat hij na enige tijd heel anders geurt dan kort na het aanbrengen. Je gebruikt juist de pols omdat daar de huid erg dun is en je bloedbaan er vlak onder ligt. Door de warmte van je bloed dat daar stroomt ontwikkelt de geur zich sneller en blijft het daar ook geuren (als je tenminste een geur op oliebasis hebt en niet op alcohol, dit vervliegt eerder). Ik neem aan dat je ook eau de toilette bedoelt en geen echte parfum. Echte parfum is erg sterk en daarvan heb je maar enkele druppeltjes nodig. Dat breng je aan op de polsen, achter het oorlelletje of een drupje bij het decolleté.
Op internet kunnen ze hooguit vermelden wat voor soort geur bij jouw type past ( bijv. bloemengeur bij een blondine) maar ze kunnen nooit weten hoe die specifieke geur bij jou zal geuren. Stap af en toe een parfumerie binnen en gebruik eens een tester op je pols. Je kan niet teveel testen want de geur blijft hangen en vermengt zich dan. Op gegeven moment kom je wel een geur tegen die je direct aanspreekt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld. Wat ik bedoelde : ik hou bvb. erg veel van de geur van pioenen, kaneel, vanille en bergamot. (of die combinatie iets voorstelt weet ik natuurlijk niet) Het zou handig kunnen zijn indien ik die geuren zou kunnen 'aanvinken' in een lijst en op die manier de zoekrobot mij automatisch brengt naar een eau de toilette waarin die geuren vervat zitten.
is niet echt een antwoord, maar als je het wilt proberen probeer deze eens ?
erg leuk heb ik zelf ooit eens kado gekregen,...voor mannen dan he ;)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé, goeie tip. Ik kende dat niet.
Het goede nieuws is dat zo'n site bestaat. Het is een engelse site. Het slechte nieuws is dat ik 'm nu niet voor je kan vinden.
Ik heb die site als volgt gebruikt: Ik heb aangegeven wat mijn favoriete geuren zijn en dan zoekt die site geuren op die daar op lijken. Daardoor ben ik weer op het spoor van geuren gekomen die ik ook erg lekker bleek te vinden. Zo ben ik door Chanel Pour Monsieur op te geven achter de geur Faconnable (met een cedille) gekomen. Misschien moet je die twee geuren als zoekopdracht geven en kom je zo verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hartelijke dank voor de tip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gevonden wat ik zocht : www.fragrantica.com.
Misschien bedoelde je dat ?
Osmoz.com heeft een app voor de telefoon waarmee je dmv het inlezen van de streepjescode een beschrijving van de geur krijgt. Leuke van deze app is, dat jeook een lijstje met gelijkende parfums krijgt.