Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houd ik droge voeten?

Ik heb vaak vochtige voeten en dan krijg ik een soort eczeem. Nu ben ik daar vanaf en wil ik voorkomen dat ik steeds een beetje vochtige voeten heb. Alle tips zijn welkom!

Toegevoegd na 1 dag:
Zo wat een geweldige antwoorden allemaal! Dank jullie wel. Ik heb overigens géén voetschimmel hoor, dus schoenen weggooien is denk ik niet nodig. De huisarts zegt dat het contacteczeem is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
977

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Antibacteriële inlegzooltjes helpen ook erg goed. Vooral icm bovenstaande antwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Draag katoenen sokken en leren schoenen, dan moet het goed gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Talk poeder met menthol.... Koop in elk beval 2 nieuwe paar schoenen en gooi de oude echt weg... Draag nooit 2 dagen na elkaar dezelfde schoenen. In je oude schoenen zit de schimmel en het komt dan beslist weer terug...als je voeten nu schoon zijn begin je met je nieuwe schoenen. ' s morgens je voeten in poedere, schoenen met sokken dragen... Neem wel goede lederen schoenen die goed ademen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keertje goed spoelen met 5% formaline. Daar wordt de huid droger en dikker van. Wordt ook vaak gebruikt door bijvoorbeeld 4-daagse wandelaars.
Zinkzalf helpt ook, heeft hetzelfde effect.
Heb je beiden niet bij de hand, probeer dan eens goed je voeten te wassen met pure brandspiritus.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.
Gewone zinkzalf werkt al heel goed tegen zweetvoeten.
Ik loop op blote voeten. Dat heeft voor mij de vicieuze cirkel gebroken. Vocht=eczeem en eczeem maakt vocht, zo is de cirkel rond.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij eczeem noemt is waarschijnlijk voetschimmel.
Maar wat het is maakt niet eens veel uit.

Insmeren met appelazijn (o.a. bij de AH te koop)
helpt zowel tegen zweetvoeten als tegen eczeem en voetschimmel. Bij mij werkt het en het is niet duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echte leren schoenen helpen al sowieso maar je kunt ook voet deo gebruiken of een beetje talkpoeder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding