Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een alcoholstift schadelijk voor de huid?

Ik wil een tekst op mijn armen schrijven, maar is het schadelijk als ik dan een alchoholstift gebruik om dat in te kleuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Inderdaad de alcohol in de stift doet het hem. Alcohol staat er om bekent dat het de huid uitdroogt. Omdat het in de huid trekt verwijdert het de natuurlijke beschermlaag (vettig), dit zorgt ervoor dat de huid zichzelf minder goed kan beschermen, het gevolg zou kunnen zijn dat de huid op die plaatsen gaat uitdrogen. Zo wordt de huid ruwer met eventuele schilfers. Zorg er voor dat de huid deze natuurlijke barrière blijft, of dat je de huid goed beschermt met bijvoorbeeld een goede lotion of crème, die er voor zorgt dat de vochtbalans in de huid op peil blijft! Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor.

Mijn kleindochter en ik maken regelmatig "tattoos" op onze armen met ballpen en/of viltstiften en ook permanent markers.

De kleurstof gaat niet verder dan je opperhuid.
En die kan daar wel tegen.

Het kan hooguit lastig worden om het er af te poetsen,
maar dan gebruik je een borstel en afwasmiddel bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een alcoholstift alcohol bevat, is die alcohol slecht voor je huid.

De alcohol lost namelijk je huidvetten en èn doodt tevens de jou beschermende bacteriën.

Door het 'weghalen' van je huidvetten wordt je huid op die plaats dus kwetsbaarder.

Als je het weinig doet, kan dat niet echt kwaad..maar als je het (te) dikwijls doet kàn het je gezondheid schaden.

Groet,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding