Hoe lang kun je pure lavendelolie van biologisch geteelde lavendel bewaren?

Ik heb al vier jaar een flesje lavendelolie uit Frankrijk staan, door een particulier iemand geproduceerd (dus geen massa-product). Kan ik dit nog gebruiken, heeft lavendelolie een houdbaarheidsdatum?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gaat dus om etherische olie, die je kunt branden in huis om de lucht te zuiveren, of kunt gebruiken tegen huidproblemen als pukkeltjes enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je kunt het superlang gebruiken. Ik koop altijd 10 flesjes tegelijk in Bulgarije, in de apotheek. Dat is dan wel geen etherische olie maar aangelengde lavendelolie. Nu ben ik met het laatste flesje dat ik in 2003 kocht bezig en het is nog steeds goed. Verleden zomer weer 10 flesjes gekocht.