Alleen in de haarwortel zit gevoel. Daarom doet het pijn als iemand aan je haren trekt of je haar er uit trekt. Het haar is op zich zelf oud weefsel net als een nagel.
Een nagel heeft geen gevoel maar het vel en de nagel riem zijn wel extra gevoelig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Haar is dood weefsel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee tuurlijk niet. Als een kapper je haar knipt doet het toch geen pijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, haar heeft, net als nagels geen zenuwen en geen zenuwen betekent geen overdracht van pijnprikkels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee een haar heeft geen gevoel het is de hoofdhuid die pijn doet als je er aan trekt.