Oorspronkelijk komt BB Cream uit Duitsland, waar dermatologen de crème voorschreven aan patiënten die een laserbehandeling van hun huid hadden gehad. Koreaanse beroemdheden ontdekte dit huidherstellende middel en begonnen de crème te gebruiken voor
schoonheidsdoeleinden. In Korea is het vervolgens verder ontwikkeld, en het is zeer populair geworden in geheel Zuid-Oost Azië. Van daaruit wordt het nu verder verspreid over Amerika en Europa.
Het is heel zacht en geschikt voor een gevoelige huid, met name voor mensen die last hebben van acné. Er zitten extracten van planten, kruiden en bloemen in.
BB staat voor Blemish Balm: vlekkenbalsem. Dus om een oneffen huid te egaliseren.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het product ook als 'beauty balsem', maar dat verschilt vast per merk.

Andere antwoorden (1)

BB cream is de ideale combinatie tussen huidverzorging en make-up. Bijna alle BB creams hebben meerdere functies:
- Beschermen van de huid tegen zon en vuil.
- Hydrateren van de huid.
- voeden van de huid.
- Herstellen van de huid.
- Camoufleren van oneffenheden.
- Tegen gaan van huidveroudering.
-Zorgen voor een frisse stralende uitstraling.