Mag ik in de zon met me 2 weken oude tattooage? Ik ga niet zonnen ofzow maar als ik naar buiten moet om een stukje te wandelen met de hond.

Las op sommigen sites van tattooeerders dat ik na 2 weken in de zon kon lopen met een hoge zonnenbrand factor.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niet zonder zonbescherming doen en alleen als de tattoo is genezen.
Een goede site met meer tips:
http://www.houseofpaint.nl/index.php/tattoo-nazorg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een + van mij. Kleine toevoeging: gebruik een hoge beschermingsfactor. Ik heb zelf altijd 2 soorten zonnebrand, een lage factor, en factor 50 voor mijn tattoo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
o sorry, ik zie net staan dat in de link staat dat factor 20 voldoende is. Bij mij werd factor 50 aangegeven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goede tip. Ik vind dat ook verstandiger om te doen, zeker op dagen als vandaag.
Bedankt RY90.
Jawel dat is geen enkel probleem maar er is nogal een verschil tussen 'in de zon' en 'in de zon '!
Op een normale dag kan je na twee weken gewoon een uurtje of wat naar buiten maar bij hoog Zomer met veel gevaar op verbranding is het niet bepaald slim!!
Je huid is beschadigd en aan het genezen dus kwetsbaar. Daarnaast wer en (in)gekleurd stuk huid warmer dan de rest.
Kortom, of een shirt aan of sunblock aanbrengen met dit hete weer!