Hoe kan ik bij mijn dochtertje vlechtjes maken zoals die van Pipi Langkous? Hoe laat ik die rechtop staan zonder dat ze vallen?

Zie vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (2)

Met ijzerdraad (gebruik het draad dat met plastic omwikkeld is voor in de tuin); strak aantrekken en daarna een mooie strik erom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of elektriciteitsdraad, lekker stevig!
IJzerdraad inderdaad. Dat moet je met een boogje over het hoofd heen buigen, en dan aan beide zijden af laten staan. Je kunt de vlecht er omheen vlechten, bij heel zwaar (dik en lang) haar kun je eventueel met drie draden werken in elke pluk, en die in elkaar vlechten. Dat blijft dan beter zitten, maar is een stuk lastiger los te maken.

Als je geen zin hebt in zoveel gedoe, zou je ook een kant-en-klare pruik kunnen kopen waar de draad al in verwerkt zit. Die zijn te koop bij o.a. feestwinkels en verkleedwinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Millie: ik vind van niet, anders zou ik het niet hebben geplaatst. Alleen "ijzerdraad" geeft nog niet aan hóe dit in elkaar zit, iemand die geen idee heeft van het wat en hoe, zou kunnen denken dat er alleen ijzerdraad in de vlechtjes zelf moet (en dus niet met een boog over het hoofd) en vervolgens bemerken dat de vlechtjes weliswaar stijf zijn, maar niet overheid blijven staan. We benoemen beiden hetzelfde materiaal, maar ik geef ook aan hoe dat gebruikt moet worden.