Kan je van bruin haar naar blond gaan?

Ik heb van mezelf al bruin haar, en wil graag na (licht)blond. Hoe kan ik dat het beste doen zonder naar de kapper te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij de drogist een ontkleuringsmiddel kopen, én haarverf in de gewenste kleur. Dan eerst je haar ontkleuren volgens de voorschriften, en dan de verf gebruiken. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ontkleuringsmiddel is universeel, dat heeft dus geen speciale kleur: het haalt echt de kleur uit je haar. Mijn ervaring is dat de meeste haarverven donkerder uitvallen dan aangegeven staat, dus donkerblond zal mogelijk toch donkerder uitvallen dan je zou willen. Zelf zou ik eerst ontkleuren, en er dan een blondtint in doen, toch een stapje lichter dan het donkerblond. Maar het advies bij kruidvat was niet slecht: ze zullen voor een geleidelijke kleurverandering gaan, niet meteen een radicale verandering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, vraag wel goed advies, ga daarvoor naar de DA of Etos, je weet na het ontkleuren nooit hoe de kleur dan uitvalt, het kan oranje of groen uitvallen, als je daar de definitieve kleur overheen zet, kan dit vreselijk tegenvallen, ik zou voor blond naar de kapper gaan.
Maar het antwoord op zich klopt wel, je moet eerst ontkleuren en dan de definitieve kleur aanbrengen, er zijn veel blondtinten.

Andere antwoorden (5)

Naar een winkel gaan, en die kleur kopen en aambrengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het kan ook gewoon natuurlijk. Ik zelf had vroeger bruin maar omdat we haast elke vakantie naar mexico of zo iets gaan is het mooi blond ;) gewoon veel in de zon zitten met je haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan...MAAR...

Uit eigen ervaring hier: Ik ben al sinds 2009 bezig om wit haar te krijgen, het lukt niet echt goed. Ik heb het oranje gehad en geel.

Nu zit het eindelijk tegen het witte aan, maar het is het nog steeds niet.

Op het moment dat je zelf je haar ontkleurt. Zul je vermoedelijk rossig haar krijgen. Misschien geel. Een kapper doet er nog een extra kleuring overheen om er voor te zorgen dat het er natuurlijk blond uit ziet. En dat is iets wat zelf vaak niet lukt.

Hieronder een link met een stel foto's. van mijn haar, de laatste is toen ik het heb opgegeven en naar een kapper ben gegaan. koste me €74,-
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow,je haar is nu bijna wit!(ik heb ff gekeken was nieuwsgierig)
Ik vindt dat roodblonde ook mooi trouwens.
Ik verf me haar altijd zelf(zwart of rood)en dat gaat prima.
Onkleuren is veel moeilijker en ook wel slechter voor je haar.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb zo'n beetje alle (gangbare) kleuren al gehad, rood, bruin, zwart, zwart met blauwe gloed.
En nu blond. De eerste afbeelding is mijn eigen haarkleur. Als ik foto's doorkijk van de afgelopen 10 jaar, zie ik bij verschillende gelegenheden, verschillende kleuren, lengtes en kapsels. Ik heb ook permanent gehad, vind ik ook leuk. Maar word altijd zo pluizig bij mij. Ik vind veranderen van haar leuk. En verven doe ik verder eigenlijk altijd zelf, vind de kapper te duur.
Guhl heeft van die kleine flesjes 'Guhl oplichtend'. Je haar wordt er niet ineens blond van maar wel elke keer een tint lichter naarmate je het vaker op je haar doet. Als je je haar nooit geverfd hebt zal je zeker snel lichter haar krijgen. Ik heb het zelf gebruikt en het werkt goed kost bijna niks alleen ruikt het niet bepaald naar roosjes :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veel in de zoute zee gaan en opdrogen in de zon. bij mij werkt het!!