Door de UV straling van de zon wordt het haar als het ware gebleekt. Vroeger legde men de was ook op 'de bleek' ( een speciale plek op een veldje/heuvel in de zon)en dat had als effect dat de witte was nog witter werd als de zon goed scheen.
Het haar wordt daarom ook lichter van kleur.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht ik ook meteen aan.
En daarom hingen we de katoenen luiers ook
buiten aan de lijn: +
amc
12 jaar geleden
Juist! En omdat de wind er dan zo heerlijk doorwapperde, dat maakte ze dan weer soepel. :))